י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

העוזר של ליצמן? לא רוצים

הכוונה למנות את ישראל שטול, מקורבו של ח"כ יעקב ליצמן, לתפקיד 'מתאם קשרי הקהילה' מול ראש העיר באשדוד, גררה מכתבים נזעמים, גם מקרב חסידי גור, נגד המינוי. שטול: "אין מישהו משמעותי שמתנגד"

"שמעתי שיש דיבורים". ישראל שטול, במרכז
"שמעתי שיש דיבורים". ישראל שטול, במרכז

בימים אלו, בעקבות הרכבת הקואליציה החדשה בעיריית אשדוד על-ידי ראש העיר הנבחר יחיאל לסרי, כאשר יהדות התורה הצטרפה כשותפה בכירה ובעלת סגן בשכר, התקבלה פניה בלשכת ראש העיר, בשם ח"כ יעקב ליצמן, למנות את אחד מעוזריו - ישראל שטול - לתפקיד 'מתאם קשרי קהילה' מול ראש העיר.

שטול היה ממארגני אירוע 'קונגרס הבכירים' שערך ח"כ ליצמן באולם אבניו בנתב"ג, והוא גם האיש שהפיק לכבוד אותו אירוע את ספר הזכרון "זכור זאת ליעקב", לכבודו של ליצמן.

לסרי, שבכל מצב תכנן לאייש תפקיד זה, לא ראה סיבה לסרב לבקשה הלגיטימית, שהגיעה ממי שתמכו בו בהצהרה מראש ובכך הכריעו את הבחירות לטובתו.

אבל לכזה מטח של התנגדות לא התכוננו בלשכת ראש העיר, וגם לא עסקני יהדות התורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אל לשכת ראש העיר ואל משרדיהם של עסקני יהדות התורה, הגיעו מכתבים רבים ופניות נזעמות, בהם מביעים הכותבים התנגדות למינוי. לדברי הפונים, המיועד לתפקיד פעל כביכול בירושלים לטובת ניר ברקת, ולא יתכן שמי שהיה שותף לחילול שם שמיים זה, יכהן כנציג הקהילה החרדית באשדוד. גם חסידי גור שתקפו את המינוי טוענים, כי לאיש רקורד עשיר של מאבקים ומחלוקות בתוככי החסידות.

עסקן המקורב לראש עיריית אשדוד מספר, כי "בלשכת ראש העיר הופתעו ונדהמו מהעובדה כי עיקר ההתנגדות הגיעה משורות חסידי גור בעיר, שהביעו כעס רב על המינוי המתוכנן וביקשו למנעו בכל מחיר, אם כי גם ראשי הציבור הכלל חסידי באשדוד לא טמנו ידיהם בצלחת".

ישראל שטול אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לא פעלתי למען ברקת, זה פשוט שקר וכזב. בקשר למינוי - שמעתי שיש דיבורים על התפקיד, אני לא ביקשתי את התפקיד ואני לא יודע אם אקבל אותו. אני לא חושב שיש מישהו משמעותי שמתנגד שאכנס לתפקיד".

גורם בכיר בחסידות גור אומר ל'בחדרי חרדים': "התפקיד יילך בכל מקרה לחסיד גור. התפקיד הזה ניתן על-ידי לסרי לחסידות גור כאות הערכה על המאמצים שהשקיעו בבחירות למען בחירתו, וזה ניתן מחוץ להסכם הקואליציוני.

"בקשר למכתבים שנשלחו, אני לא מכיר כאלה דברים, אבל אם הם לא הזדהו בשם, דינם כדין מאות הפשקווילים שמסתובבים ברחובות. אני לא חושב שיש לזה משמעות. להערכתי, בסופו של דבר שטול ייכנס לתפקיד".

ימים יגידו מי יגבר על מי. בקשתו של ליצמן או דעת הקהל באשדוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד