ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

קרש הצלה: 22 מיליון ש"ח לישיבות

ברגע האחרון: הישיבות והכוללים ימשיכו לקבל את התקציב הקבוע, גם בחודש האחרון של שנת התקציב. ישי: "זהו קרש הצלה לעולם התורה" • 2 מיליון ש"ח הועברו ל'חינוך העצמאי'

אלי ישי. דואג לישיבות
אלי ישי. דואג לישיבות

במאמץ אחרון, רגע לפני סוף שנת התקציב, הצליח יו"ר ש"ס אלי ישי לחלץ מאגף התקציבים במשרד האוצר תוספת של 22 מיליון שקל לעולם הישיבות והכוללים, אשר ישמשו להמשך התמיכה החודשית לחודש דצמבר 2008.

ישי, שריכז בשבועות האחרונים את הפעילות מול משרדי האוצר והחינוך בעניין, ערך השבוע, יחד עם השר משולם נהרי, סדרת פגישות קדחתנית עם ראשי האוצר, במטרה לשכנעם לכסות את החוסר התקציבי שנוצר עם תחילת זמן אלול בתקציב הישיבות, ולהמשיך את התמיכה החודשית הקבועה, גם בחודש האחרון של שנת 2008.

לאחר הסיכום אמר ישי: "שוב קיבלנו את ההוכחה כי בלי ש"ס חזקה, משפיעה ודומיננטית, הפגיעה בעולם מוסדות החינוך החרדיים, ובמיוחד בישיבות ובכוללים, תהיה חמורה וכואבת".

נהרי אמר: "דווקא לאור העובדה שבשנתיים האחרונות פעלנו לכך שהמפתח התקצובי של המוסדות יהיה קבוע ואחיד, אסור היה לאפשר ירידה בתקציב הישיבות ולו לחודש אחד".

דבריו של נהרי באים על רקע טענתם של ראשי המוסדות, כי העדר התקציב יפגע בהם, הן במישור הכלכלי הישיר והן ביצירת מחנק אשראי מול הבנקים והספקים, אשר התרגלו בשנתיים האחרונות לתמיכה קבועה ואחידה. מחסור בתמיכה הממשלתית היה עלול ליצור פגיעה חמורה באמון הבנקים במוסדות התורה, אמון שנקנה במשך השנתיים האחרונות.

כאמור, בתחילת שנת הלימודים הנוכחית התברר לראשי האגף למוסדות חינוך תורניים שבמשרד החינוך, כי על מנת להמשיך ולתקצב את המוסדות בסך של 400 שקל לבחור ו-720 שקל לאברך נדרשים כ-22 מליון ש"ח נוספים.

חוסר זה נוצר מגידול מבורך של כ-9000 תלמידים במספר הבחורים והאברכים המקבלים תמיכה ממשלתית, במקביל לירידה חדה ב"הכנסות" האגף, כתוצאה מירידה במספר הביקורות והליקויים שהתגלו בישיבות בשנה האחרונה.

בשלב זה, כשנתוני הפתיחה היו לרעתו, הן כתוצאה מהמצב הפוליטי הסבוך והן כתוצאה מכך ששנת התקציב עומדת לקראת סיום, נרתם ישי למשימה כשהוא מבהיר לראשי האוצר את החשיבות העליונה שהוא מייחס להמשך תקצוב עולם התורה, תוך שהוא ממנה את השר נהרי לנהל את המשך המו"מ מול האוצר, במטרה למצוא את המקורות התקציביים לתוספת האמורה.

היום (ד) בשעות הצהריים הועבר התקציב בוועדת הכספים והכסף יועבר ליעדו בימים הקרובים.

לאחר שהודיע נהרי לישי, כי המאמצים נשאו פרי והפנייה התקציבית ובה תוספת של 22 מליון ש"ח אושרה בוועדת הכספים כמוסכם אמר ישי: "החוסר התקציבי יחד עם המצב הכלכלי העולמי החמור העמיד את תקציב הישיבות בסכנה חמורה, ורק מעורבותה של ש"ס מנעה קריסה של ממש בתקציב הישיבות והכוללים".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במסגרת המאמצים של אלי ישי הועברה תוספת של 2 מליון ש"ח לחינוך העצמאי. התוספת אושרה גם היא בוועדת הכספים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד