י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הכשרות - מהודרת, ההנהלה - מפולגת

הלם ברחובות: הרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, מי שניהל יחד עם הרב רובין את הכשר 'בד"ץ מהדרין', מפרסם מכתב: "פורש מכל קשר ושייכות מ'בד"ץ מהדרין'" • הסיפור המלא

הרב רובין עם הרב אפרתי
הרב רובין עם הרב אפרתי

נפתח במעט היסטוריה. לפני כשלושים שנה פנה הרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, אל הרב אברהם רובין, על מנת שישמש כראש מערכת הכשרות בעיר רחובות. רובין, שזכה לתמיכה גורפת מהרב קוק, הרים את מערכת הכשרות ברחובות והפך אותה למערכת כשרות מובילה.

במהלך השנים נוצר חיבור בין כשרות רחובות לכשרות האו.יו. מארצות הברית. שיתוף הפעולה בין הכשרויות הפך את כשרות העיר רחובות למעצמת כשרות של ממש. לאחר מספר שנים של שותפות, התפרקה החבילה, והכשרויות נפרדו.

לאחר הפרידה, הקימו הרב רובין והרב קוק את 'בד"ץ מהדרין'. הכשרות שהוקמה על חורבותיה של השותפות עם האו.יו. הלכה וצברה תאוצה, מפעלים רבים הצטרפו, וההכשר נחשב למוביל בקרב הציבור החרדי. ההצלחה הגדולה לא מצאה חן בעיני אי אלו אנשים, שהלכו והתלוננו בפני מבקר המדינה על ניגוד האינטרסים שיש לרבנים קוק ורובין בכפל הכשרויות שהם מחזיקים.

לאחר הוראת מבקר המדינה, פרש הרב קוק מבד"ץ מהדרין, ואילו רובין פרש מרבנות רחובות. מאז הפרידה הכפויה, נראה שעבר חתול שחור בין שני הרבנים. הרב רובין, שהמשיך לפתח את 'בד"ץ מהדרין' בראשותו, התבקש שלא לתת הכשר ברחובות, בטענה שמתן ההכשר פוגע בהכשר של רבנות העיר.

הרב רובין החזיר מלחמה, ובמכתב ששלח לרב קוק ביקש שלא יכנס למפלי 'יפאורה' הנמצאת בהכשר משותף של רבנות רחובות ובד"ץ מהדרין. ההוראה פגעה מאוד ברב קוק, ולטענת מקורביו הרב רובין גומל לו רעה תחת טובה, שהרי הוא זה הכניס אותו לנושא הכשרות.

''חתימתו בטילה''. הרב קוק

בשנה האחרונה ביקש הרב קוק, באופן חד משמעי, מהרב רובין להוריד את שמו מ'בד"ץ מהדרין', השם, שמתנוסס על חותמת ההכשר מאז העבודה המשותפת, עדיין לא הוסר, למרות בקשותיו החוזרות ונשנות של קוק.

מחר (ד) יגיע המאבק לשיאו, כשבעיתון 'יתד נאמן' יתפרסם מכתב של הרב קוק, בו הוא מכחיש כל קשר להכשר 'בד"ץ מהדרין', וכי חתימתו על בלנק ההכשר מבוטלת.

גורמים במערכת הכשרות מעריכים כי הקרב רק בתחילתו, ועוד צפויות דרמות רבות בפרשה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד