ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

גם ש"ס, גם ש"ס

לאחר שצירף את כל הסיעות לקואליציה שבראשותו יחתום היום ניר ברקת הסכם עם סיעת ש"ס. ההסכם כולל פירורים שלטוניים ותפקיד ייצוגי לאטיאס. בכך משלים ברקת את הרכבת הקואליציה העירונית הגדולה ביותר

נתן פירורים. ניר ברקת
נתן פירורים. ניר ברקת

הקואליציה הירושלמית מונה כבר 25 חברים. מי שחשב שראש עיר הנכנס הינו טירוו פוליטי, ויתקשה במשא ומתן מול הסיעות הרבת - טעה.

ברקת התיישב לשולחן המשא ומתן מול החרדים, כשהוא יושב לבטח בכיסאו. 17 חברים תמכו בו תמיכה בלתי מסויגת, ולא נראה היה שברקת יזדקק לתמיכת החרדים בכדי לתחזק קואליציה לתפארת. אך הסיעות החרדיות, שהישיבה בשממת האופוזיציה היא בגדר חלום שחור עבורם, נכנסו לחדר הישיבות בכפיפות ראש ובנמיכות קומה והסכימו להיכנס לקואליציה העירונית כמעט בחינם. אנשי ברקת הוכיחו שהם מכירים את חולשות הציבור החרדי ונציגיו, ויודעים שהישיבה בקואליציה היא כחמצן לנשימה לעסקנים המתאוששים מההפסד המר.

לאחר חתימת סיעת 'יהדות התורה' על הסכם קואליציוני עם ברקת, לא נותרו הרבה ברירות בידי ש"ס, והם התיישבו לשולחן המו"מ במטרה אחת, לצאת עם הסכם. כל הסכם.

ואכן, היום (ה), אמור להיחתם ההסכם הקואליציוני בין ברקת לאנשי ש"ס. הפירורים שנתן ברקת מכוסים בעטיפה יפה, ובפיתרון יצירתי שאמור לספק אי אלו גחמות של נציגי ש"ס המקומיים. בהסכם הקואליציוני, מקבלת ש"ס תפקיד אשר בשם 'המשנה לראש העיר' ייקרא. נראה, שהתפקיד כולו מסתכם בשמו. כיוון שכל הסגנים בעירייה חולקו, ביקשה ש"ס לכל הפחות תפקיד ייצוגי. הפיתרון זכור לנו מהממשלה הקודמת, בה ניתן לחיים רמון תפקיד המשנה לראש הממשלה. את המינוי יקבל, ככל הנראה, שלומי אטיאס, והוא יזכה ללשכה הקרובה ללשכת ראש העיר ולעוזר אישי.

התיקים שהשאיר ברקת לש"ס הם בעצם התיקים החברתיים: ארנונה, פניות הציבור, וככל הנראה גם את וועדת האיתורים.

בהסכם נכתב שהצדדים יפעלו לאישור חוק המרחיב את תקני הסגנים בעירייה, ובאם יתקבל החוק, תזכה ש"ס לקבל תפקיד סגן. אמנם, במצב הכלכלי הנוכחי לא נראה שהחוק יאושר והסגנות תישאר בגדר חלום באספמיא.

אלי שמחיוף שנשאר ללא תפקיד, יתמנה בזמן הקרוב לתפקיד בכיר מטעם ש"ס. היו שדיברו על מנכ"לות העיר בית שמש, אך ככל הנראה הדבר לא מתאפשר, ובש"ס עדיין מחפשים תפקיד שיהלום את מידותיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד