י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הסגנות הולכת לזבל"א

לאחר מאבקים וויכוחים בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' מי יקבל ראשון את תפקיד הסגנות בירושלים, החליטו הצדדים: הולכים לבוררות. הבוררים של הצדדים: הרב צבי ברוורמן והרב מאיר הייזלר

יוסי דייטש מ'שלומי אמונים' ויצחק פינדרוס (משמאל) מ'דגל התורה', עם ראש העיר,  ניר ברקת
יוסי דייטש מ'שלומי אמונים' ויצחק פינדרוס (משמאל) מ'דגל התורה', עם ראש העיר, ניר ברקת

לאחר שכל הצדדים בסיעת 'יהדות התורה' בירושלים השמיעו מעל כל במה את דעתם החד-משמעית כי הסגנות שקיבלה הסיעה מברקת מגיעה דווקא להם - הגיע הזמן לשבת ולדבר תכל'ס.

הוויכוח החל לאחר שבנוסח ההסכם הפנימי בין דגל התורה לאגו"י בנושא חלוקת התפקידים בעיריית ירושלים משנת תשס"ג, נמצאה סתירה קשה. בלא להלאות את ציבור הקוראים בפלפולים הלמדניים בנוסחי ההסכם, נסביר בקצרה כי סעיף אחד קובע שבמסגרת רוטציה בין אגו"י לדגל על תפקיד סגן ראש העיר, תזכה אגו"י לקבל את התפקיד ראשונה, בעוד מסעיף אחר משמע ההפך הגמור.

בשבועות האחרונים כל צד מנפנף עם הסעיף הרלוונטי לגביו. כך נוצרה לה מהומה, והפיתרון לא נראה באופק.

יהושע פולק, העומד בחזית מטעם 'שלומי אמונים', אמר אמש (ד) ל'בחדרי חרדים': "לדעתי, כל ההסכם לא ניתן לפרשנות. הסגנות מגיעה ל'שלומי אמונים' באופן חד-משמעי. יש ל'דגל' כל מיני טענות לא ברורות שהם עצמם לא יודעים להגדיר אותם, אני בטוח שלאחר שנשב והם יראו את הדברים הם יבינו שהתפקיד שלנו. אם הם לא יסכימו אני מוכן ללכת גם לבוררות".

לאחר הישיבה אמש בין אנשי 'שלומי אמונים' לאנשי 'דגל התורה', לא השתכנעו אנשי דגל מהטענות המוצקות של פולק, והוחלט - הולכים לבוררות.

הזמן הדוחק עשה גם הוא את שלו, זאת מכיוון שההכרעה חייבת ליפול עד יום א', אז מציג ראש העיר ברקת את בעלי התפקידים.

הבוררים שנבחרו הם: נציג 'דגל התורה' יצחק פינדרוס העמיד את הטוען הרבני הרב צבי ברוורמן מצידו. ואילו סיעת 'שלומי אמונים' העמידה את הרב מאיר הייזלר - שישמו כבוררים. באם לא יצליחו לעמק השווה, יילכו הצדדים לזבל"א (זה בורר לו אחד), כששני הצדדים יגיעו לבורר מוסכם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד