ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כל העולם שווה בשביל חנינא בני

מאיר אדלר ואהרל'ה סמט נקראו, במסגרת פעילותם למען חולים, לשמח את חנינא פרל, ילד חמוד הסובל ממחלה קשה. בשבוע שעבר, בחתונת אחותו, חילקו דיסק עם שיר שהולחן במיוחד עבורו • להאזנה

אהרל'ה סמט. צילום: יצחק לב ארי
אהרל'ה סמט. צילום: יצחק לב ארי

העוסקים בשמחה, עוסקים במצוות תדיר. וכי מילתא זוטרתא היא לשמח חתן וכלה? מימרת חז"ל: "כל המשמח חתן וכלה זוכה לחמישה קולות" - עומדת תדיר נגד עיניהם של המשמחים. אלא שבימים כתיקונן יש שיאמרו כי עושים הם מלאכתם לשמח את עצמם ובני משפחתם, שגם זה כשלעצמו מידה של חסד והפעם מדברים אנו בחסד אמיתי, שמחה נקיה ואמתית היוצאת מתמצית ליבו של אדם.

במה דברים אמורים? כידוע, לא אחת נקראים העוסקים בשמחה לשמח ולעודד חולים מרותקים ושאר נדכאים. מי שנקראים רבות לבתי החולים על מנת לשמח את החולים ובני משפחותיהם, הם הצמד מאיר אדלר ואהרל'ה סאמעט.

היה זה אירוע רגיל, כששמעו הצמד על קו הטלפון קול המבקש לבוא לשמח ילד בשם חנינא פרל. הקול בטלפון אמר: "לפחות קצת שיחייך, הוא סובל כל-כך הרבה".

חנינא הוא ילד, ילד יהודי מתוק וצדיק, הנאבק ומתמודד עם חולי לא פשוט. הישיבה עם חנינא נחקקה עמוק על ליבו של מאיר אדלר וליוותה אותו גם כשלא היה לצידו. וכשמשהו נחקק על לוח ליבו של מוסיקאי הוא מבטא זאת בשיר.

אז מאיר אדלר הלחין, לעיבוד הצטרף גם שלמה ברונר, דודי קאליש שגם רצה נתח במצווה סייע בקולות וארל'ה סאמעט ביצע.

את השיר שהם הפיקו, הדפיסו במאות העתקים, וחילקו כשי בחתונת אחותו עם הבח' – נחמן יוסף לפקוביץ, שהתקיימה בסוף השבוע האחרון בניו יורק.

ה"מבינים במוסיקה", ובמיוחד יוסי גיל, הנחשב לחד הבחנה בתחום, מנבאים לשיר קליטה מהירה וקניית שבות בחתונות של כל עם ישראל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד