ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

פרחי ה'דגל' משתלטים על אלעד

זעליג אורלנסקי, עסקן צעיר ב'דגל התורה' באלעד, ימונה בשבועות הקרובים לממלא מקום ראש עיריית אלעד. האם מדובר בהדחה של הרבסט?אורלנסקי: "המינוי על דעתו של הרבסט" • פרופיל

זעליג אורלנסקי. ממלא מקום
זעליג אורלנסקי. ממלא מקום



שמש חדשה מפציעה בשמי העיר אלעד. מי שעוקב אחר העסקונה המקומית בעיר, לא יופתע לשמוע את השם זעליג אורלנסקי, כמי שייכנס בימים הקרובים ללשכת סגן ומ"מ ראש העיר.

ייכנס על מנת להישאר.

לאחר מאבקים פנימיים לא פשוטים ככל ועיקר התקבלה ההכרעה: הסגנות המגיעה ל'דגל התורה', על פי ההסכם (ההסכם עדיין לא קויים, עקב המחלוקת בין 'דגל' לש"ס, אם נציג 'דגל התורה' צריך להתפטר מהמועצה, למרות שנכנס נציג תימני. הכרעה בעניין אמורה להתקבל בימים הקרובים - ש.א.), תתחלק בין צביקה הרבסט לזעליג אורלנסקי, כשאורלנסקי יכהן ראשון בסגנות, ואחרי שנתיים וחצי ייכנס הרבסט לתפקיד.

ישנן מספר משמעויות להחלטה זאת, אך נדמה שהרבסט למד את הכללים במערכת הפוליטית, ועשה כאן תרגיל שישאיר אותו על המפה הפוליטית באלעד. אין זה סוד, שהיושב על כסא ממלא-מקום ראש העיר לפני הבחירות לראשות העיר, מרוויח נקודות לקראת הקרב הפוליטי הפנימי בהתמודדות על משרת ראש העיר.

ומכיוון, שעל פי ההסכמים הפוליטיים, 'דגל התורה' היא שתבחר בבחירות הבאות את המועמד לראשות העיר, העדיף הרבסט לבוא למירוץ עם קלף מנצח, ולא להשאיר את הזירה לבחור צעיר ונמרץ בשם זעליג אורלנסקי. זאת ועוד, על פי המסתמן, תגיע סיעת 'דגל התורה' להסכם עם ש"ס, על רוטציה בתפקיד חבר מועצה. מי שיצטרך לתת מחצית הקדנציה לנציג ש"ס, הוא לא אחר מזעליג אורלנסקי הממוקם בתחתית הרשימה. כך מרוויח הרבסט עמדת כח כפולה מול אורלנסקי.

אך לעומת זאת, ישנם קולות הטוענים ששנתיים וחצי בזמן פוליטי הוא נצח. ואם זעליג אורלנסקי יישב חזק על הכסא, יהיה קשה מאד להוזיזו משם. וההחלטה לשים את אורלנסקי בחלקה הראשון של הקדנציה היא בכלל נגד הרבסט.

זעליג אורלנסקי אומר ל'בחדרי חרדים': "צביקה הרבסט החליט שיותר נח לו כך. הוא היה ויהיה יו"ר 'דגל התורה' בעיר אלעד, ואין שום ערעור על מעמדו. הרבסט רוצה להמשיך לעסוק בעסקיו הפרטיים, ולא רוצה להתחיל כעת קריירה של סגן ראש עיר שגוזלת זמן רב".

• אתה מצייר זאת זה בצורה אידאלית, אבל יש שרואים זאת כהדחה של יו"ר מכהן?

"זה פשוט לא נכון. החלוקה של הסגנות הייתה מסוכמת עוד לפני הבחירות. זה התעכב עד עכשיו כי הרבסט חשב שניתן יהיה לקבל את תיק תכנון ובניה, ובשביל התיק הזה הסכים לוותר על עסקיו הפרטיים, כשראה שהדבר לא מסתדר, העדיף לכהן בסוף הקדנציה ולהגיע לבחירות מהתפקיד הבכיר".




מי אתה זעליג אורלנסקי?


השם של הבחור הצעיר שעלה לאחרונה לכותרות, אינו זר לעסקניה של 'דגל התורה'. אורלנסקי בן 30, בוגר ישיבת בית מתיתיהו, נחשב מ'נערי גפני'.

לפוליטיקה באלעד נכנס לפני כחמש שנים, כשהוא משמש כיועץ לראש העיר אלעד. שמו עלה גם בפרשת 'החינוך העצמאי', לשם נשלח על-ידי ח"כ משה גפני כדי לשמור על האינטרסים של הציבור הליטאי.

במערכת הבחירות האחרונה שימש כעוזרו של מנחם שפירא במחלקה המוניציפאלית, וניהל את קמפיין הבחירות בנתניה. כאמור, במסדרונות הארוכים במפלגת 'דגל התורה' השם אורלנסקי אינו חדש, ומהיום הוא פורץ גם לתודעה הציבורית, כממלא מקום ראש עיריית אלעד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד