י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מוות מסתורי בחדר התינוקות

חמישה מקרי מוות ואשפוז מסתוריים של פעוטות בחודש האחרון - ביניהם איילת רווח ע"ה מרכסים ופעוטה בת שנה וחצי מבני-ברק - הדליקו נורה אדומה במשרד הבריאות: האם יש קשר?

איילת רווח ע"ה. צילום: מתוך מעריב
איילת רווח ע"ה. צילום: מתוך מעריב

כאשר אלה הנינה, בת שנה ושלושה חודשים, נפטרה בבית החולים שניידר ממוות מוחי מסתורי, צוות הרופאים עוד לא ידע שזוהי רק התעלומה הרפואית הראשונה מתוך שרשרת מקרי מוות ואשפוז של פעוטות.

התקבל רישיון קבורה לפעוטה מרכסים

ארבעה מקרים נוספים של תחלואת תינוקות מסיבות לא ידועות הדליקו נורה אדומה במשרד הבריאות, והוא החליט לפתוח בחקירה. העיתון 'מעריב' מדווח הבוקר על החקירה:

התינוקת הראשונה שמתה בנסיבות לא ברורות הייתה אלה הנינה מאבן יהודה, שנפטרה בעקבות דום לב פתאומי במהלך שנת צהריים במעון. הגננת ששמה לב כי התינוקת אינה מגיבה, הזעיקה למקום צוות מד"א, הוא הצליח להשיב לאלה הקטנה את הדופק, והיא הועברה למרכז שניידר לרפואת ילדים.

כעבור מספר ימים נאלצו הרופאים לקבוע מוות מוחי, ובני משפחתה תרמו את הכבד שלה לפעוט בן גילה. רק אחרי התרומה התקבלו תוצאות בדיקת צואה שנערכה, ולפיהן נדבקה בווירוס ממשפחת "קוקסר קי ‭"B‬ התוקף את המעיים. עם זאת, בכיר במשרד הבריאות מבהיר כי לא ניתן לקבוע בוודאות כי זהו הגורם למותה. "וירוס זה לא אותר עדיין בארבעת התינוקות הנוספים לגביהם מתקיימת חקירה‭,"‬ הסביר הבכיר.

במקביל למותה הטרגי של אלה, התברר כי תינוקת נוספת, בת שנה ושלושה חודשים מגבעתיים, נפטרה במוצאי שבת בבית החולים דנה לילדים בנסיבות לא ברורות. התינוקת הובאה לבית החולים בשבת בבוקר ואובחנה כסובלת מדלקת שקדים. בהמשך הועברה לבדיקת רופא תורן, הוא זיהה גם דלקת באוזן התיכונה, והיא שוחררה לביתה עם מרשם לטיפול אנטיביוטי. כעבור שעות ספורות הידרדר מצבה של התינוקת, והיא אושפזה בערב פעם נוספת. הפעם סבלה מפרכוסים ומחום גבוה, ולבסוף נפטרה.

גופתה הועברה למרכז הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר ולאחר מכן הובאה לקבורה. ממצאי הבדיקות שנאספו במכון מצביעות על חשד לזיהום חריף בווירוס כלשהו, אך תוצאות סופיות יתקבלו רק בסוף השבוע.

המקרה השלישי הנחקר הוא מותה הפתאומי של איילת רווח, תינוקת בת שנה וחצי מהיישוב רכסים, שנפטרה בביתה. בשלב זה כבר חששו במשרד הבריאות כי עלול להיות קשר בין המקרים, ולכן ביקשו לנתח את גופתה. בני משפחתה החרדים ואנשי זק"א סירבו בתוקף לבקשה, ולבסוף הושגה פשרה לפיה גופתה של איילה תעבור צילומי הדמיה בניסיון לגלות אם נפלה או סבלה מזיהום. תוצאות הבדיקות צפויות להתקבל בתחילת השבוע הבא.

בנוסף למקרים אלו, מאושפזים כעת בבית החולים שניידר במצב קשה שני ילדים נוספים הסובלים מנזקים מוחיים ממקור לא ידוע - פעוטה בת שנה וחצי מבני ברק ופעוט בן שנתיים ועשרה חודשים מפתח תקווה. "הילדים המאושפזים אצלנו במצב קשה סובלים מבעיות נוירולוגיות‭,"‬ דיווח אתמול מנהל היחידה לטיפול נמרץ בשניידר ד"ר טומי שינפלד. "טרם איתרנו מזהם שעשוי היה לגרום למקרים הללו. זה עשוי להיות וירוס או חיידק שגורם לתחלואה. לא ידוע עדיין על מחלת רקע של שני הילדים, וכרגע לא נראה שיש חשש לזיהום מזון או מים‭." ‬

ממשרד הבריאות נמסר כי עד עתה לא אותרו מקרים דומים נוספים בבתי החולים אחרים. "נכון לעכשיו, אין קשר בין המקרים שאותרו של מוות פתאומי, ואנו ממשיכים לבדוק במה מדובר‭,"‬ אמר אתמול ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר איתמר גרוטו, הממונה על החקירה.

יש לציין כי מדי שנה נפטרים בישראל בממוצע כעשרה ילדים בגילאי שנה עד ארבע כתוצאה ממחלות זיהומיות. שני ילדים נוספים מאושפזים במחלקות הילדים בשניידר בעקבות פרכוסים, אך מאחר שמצבם יציב הם לא נכללים במקרים הנבדקים עתה.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד