י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגוי תרם מאה אלף דולר

במהלך בר מצווה במוסדות חסידות 'סערט ויזניץ' לבן משפחת דסקל, שאביו נהרג באסון המסוקים ב'גרנד קניון' ואמו מוגדרת כ'צמח', תרם שותפו הגוי של הסב מאה אלף דולר למוסדות

חגיגת הבר מצווה ב'כתר הרימון'. צילום: יצחק לב ארי
חגיגת הבר מצווה ב'כתר הרימון'. צילום: יצחק לב ארי

בשבוע האחרון נחגגה בארץ בר המצווה לבן למשפחת דסקל. משפחת דסקל עברה טרגדיה נוראה בעקבות אסון מזעזע, כאשר לפני מספר שנים ערכו דוד וחנה דסקל סיור במסוק מעל ה'גרנד קניון'. במהלך הסיור ניסה הטייס לבצע מספר פעלולים שגרמו להתרסקות המסוק, ולהריגת שבעה מנוסעיו. בין ההרוגים היה דוד דסקל. אשתו חנה היתה הניצולה היחידה, אולם למרות טיפולים שעברה היא עדיין מוגדרת כ'צמח'.

עם הגיע הבן למצוות, ביקשו בני המשפחה לפצות, ולו במעט, את חתן הבר מצווה, שמטבע הדברים עבר שנים קשות, ביתמות מאב ואם.

שמחת הבר מצווה נערכה באולמי 'כתר הרימון' בבני ברק, בהשתתפות אלפים שהגיעו לשמח את הילד היתום.

באולמי 'כתר הרימון' הסתובבה אישיות גלויית ראש בשם ג'רי, שנראתה חריגה בנוף קהל המוזמנים. לשאלת הסקרנים ענה, שהוא שותפו של הסב אייזיק בראון במפעל הטקסטיל שבבעלותם המשותפת, וכי לאחר התאונה המזעזעת של בני בזוג הבטיח שכל מחסור היתומים עליו. ג'רי ארגן את הבר-מצווה, ועשה הכל בשביל לשמח את היתומים.

ההפתעה הייתה בבר המצווה שנערכה גם בבית מדרשו של האדמו"ר מסערט ויזניץ'. האדמו"ר הינו גיסו של הסב ר' אייזיק בראון, שגידל את היתומים, ומקרב מאוד את ילדי המשפחה. השותף ג'רי, שהתרגש מאוד מהטקס שנערך אצל האדמו"ר, הזיל דמעה, ובו במקום שלף את פנקס הצ'קים ותרם כמאה אלך דולר למוסדות החסידות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד