י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ככה בונים מדינה

הטור הפופולארי 'לך תבנה מדינה' מ'בקהילה' הפך לספר, בו קובצו מבחר טורים העוסקים בהווי החיים בציבור החרדי, מזווית מבט שנונה וייחודית • מדעי המדינה

ככה בונים מדינה. אושי מדינה
ככה בונים מדינה. אושי מדינה



חדש על המדף: בימים אלה יוצא-לאור הספר 'לך תבנה מדינה", פרי עטו של העיתונאי אשר מדינה מעיתון 'בקהילה'. קוראי השבועון מכירים היטב את טורו האישי בשם זה, אשר צבר פופולאריות רבה בשנים האחרונות.

בטור זה מעלה מדינה, מידי שבוע, הגיגים מושחזים והומוריסטיים, המתארים את הווי החיים בציבור החרדי באופן מקורי, תוך אמירה וזווית חשיבה על מצבים הדרושים תיקון.

לאורך הזמן הטור קנה לעצמו קהל קוראים נאמן וגדול ש"לא יכולים לעבור את השבת בלעדיו".

לאחרונה קיבץ מדינה את מיטב הטורים לספר אחד, הנושא את שם המדור 'לך תבנה מדינה'. הספר נחלק למספר קטגוריות, כמו חיי היום יום, כוכבים וטיפוסים, מעגל השנה, אקטואליה ומחשבה, ואף קטגוריה מפתיעה במיוחד: 'הטור שכשל במבחן הצנזורה'.

עלעול קצר בדפי הספר יכניס אתכם לחוויית הנסיעה בקו 402, לעולמם המיוסר של ה'אלטערס' בישיבות, למכת השמועות הבני ברקית, למנהגי חתונה מיותרים, ועוד ועוד. בחלק האקטואלי תוכלו לקרוא על הבחירות הסוערות בביתר ממבט משעשע, על הריצה לנשיאות המדינה מזווית עיניו של קבצן ב'זיכרון משה', ואפילו על הגיחה הקצרה של אריה דרעי לראשות עיריית ירושלים.

אשר מדינה.  חווית נסיעה בקו 402צילום: אשר מדינה. חווית נסיעה בקו 402
אשר מדינה. חווית נסיעה בקו 402


ה'טור שכשל במבחן הצנזורה'

"זה זמן רב שאני מקבל פניות רבות להוציא את הטורים הללו בספר", מספר אשר מדינה, "ראיתי שיש לכך ביקוש רב, כי לא לכולם הגיע העיתון ויש כאלה שמבקשים לקרוא שוב". לדבריו, מלאכת בחירת הטורים לא הייתה קלה. "הכנסתי לספר טורים ששיני הזמן לא פגעו בהם והם אקטואליים תמיד, משעשעים ונושאים מסר חיובי". ומה מסתתר מאחורי ה'טור שכשל במבחן הצנזורה'? על כך הוא לא מוכן לפרט. "תקראו בספר", עונה.

שער הספר מקורי במיוחד: דמות של מדביק מודעות קלאסי בשכונת מאה שערים, ומולו לוח מודעות עם שלל פשקווילים זעקניים. "'לך תבנה מדינה' היא קריאה טיפוסית המבטאת תסכול ממצב מסוים", מסביר מדינה, "אצלנו בציבור החרדי התסכולים יוצאים לרוב על גבי לוחות המודעות. גם בספר זה מופיעים לא מעט מצבים המעוררים מחשבה, אם כי הם לא נאמרים בדרך של התרסה אלא בהומור ובחיוך".

איור שער הספר כמו גם האיורים שבתוכו הם פרי מכחולו של הצייר המוכשר מוטי הלר (מעיתון המודיע). הספר יוצא לאור בהוצאת ספרי 'אור החיים'. להשיג בחנויות המובחרות.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד