י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בפתח המערה • גלריה בלעדית

כתב אתר 'בחדרי חרדים' יצא למירון לתעד את המערה שנחשפה במתחם ציון רשב"י, וחזר עם גלרית תמונות מפתח המערה, החפירות באיזור, השיפוצים על גג הציון - והשומרים • תמונות מהשטח

פתח המערה שנחשפה מתחת למבנה הציון
פתח המערה שנחשפה מתחת למבנה הציון

מי שהגיע לציון רשב"י במירון בימים האחרונים, יכול היה להבחין מיד כי מתחם הציון הפך למבצר, בו מסתובבים עשרות שומרים מחברת שמירה.

כשהגעתי אל הציון וביקשתי לתעד את החפירות במקום, כמו גם את המערה שנחשפה - גורשתי בבושת פנים. כיוון שכך, לא נותר לי ברירה אלא לצלם ממקומות לא מקומות, כדי לתעד את החפירות שנעשו שם בימים האחרונים, ופסקו עם גילוי פתח המערה.

בחודשים האחרונים הועברה כניסת הנשים אל הציון למקום נפרד מכניסת הגברים. אולם, עם תחילת החפירות, הוחזרה שוב הכניסה למקום בו הייתה. הפועלים החלו לחפור מצד לצד - מפתח כניסת הנשים (מקום השירותים הישן, ברחבה עם הקשתות) ועד השטח שמאחורי הציון.

בתמונות שצלמתי ניתן לראות את פתח המערה, את העבודות על גג הציון, את החפירות באיזור הציון - וכמובן גם את השומרים שצילמו אותי מכל כיוון.

תיעדתי גם את האוהלים הממוקמים על בחצר גג הציון, כאשר כל אחד פותח אוהל ועושה במקום כבתוך שלו. חדר העוגות והשתיה, אגב, היה ריק. לכל הבאים אל המקום לא נותר אלא להיכנס לחדר, להריח את הריח המעופש ולצאת מאוכזבים, ללא אוכל. מה שכן, היה שם קפה נמס. ללא חלב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד