ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לגור יש כסף רק לקפה

במודעות שנתלו לקראת חג החנוכה בכל בתי החסידים של גור התבשרו החסידים: השנה לא יוגשו ארוחות ללומדים בחנוכה בבית המדרש הגדול בירושלים. שתיה חמה תחולק רק בערב שבת ובשבת

האדמו"ר מגור, בעת הדלקת נרות חנוכה
האדמו"ר מגור, בעת הדלקת נרות חנוכה

גם זה מסימני המצב הכלכלי הקשה הפוקד את עולם התורה: ביום שלישי השבוע נתלו מודעות בכל בתי החסידים של חסידות גור, לקראת חג החנוכה. במודעות התבשרו החסידים כי השנה, שלא כמו בשנים עברו, לא יוגשו ללומדים בימי החנוכה בבית המדרש הגדול בירושלים, ארוחות, ושתיה חמה וקרה, עקב המצב הכלכלי הקשה. לפי המודעות, תוגש שתיה חמה רק בערב שבת ובשבת.

כידוע, במהלך ימי חג החנוכה מגיעים אלפים מחסידי גור לירושלים, כדי להשתתף בהדלקת נר החנוכה של האדמו"ר. במהלך שבוע זה שוקק בית המדרש באלפי חסידים היושבים ולומדים, כמו בימי עשרת ימי תשובה.

מלבד בחורי הישיבות הגדולות של גור, מגיעים אל בית המדרש כשלושת אלפים אברכים, מכל רחבי הארץ. מטבע הדברים, בימים אלו מגיעים ללמוד בבית המדרש הגדול גם חסידים מבוגרים, תושבי ירושלים, שתורתם אומנותם.

בשנים עברו, כאמור, היה 'איחוד מוסדות גור' מספק ללומדי התורה בבית המדרש, כמו בעשרת ימי תשובה, לחם ולבן בבוקר, ולחם וסלטים בערב. במשך כל שעות היום הוגשה שתיה חמה וקרה, ועוגיות.

אלא שהשנה, כאמור, בעקבות המצב הכלכלי הקשה, נתון גם 'איחוד מוסדות גור' במצוקה כלכלית קשה, לאחר שהרבה גבירים מחסידי גור ספגו הפסדים קשים – ובשל כך הוחלט על ביטול כל הארוחות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד