י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

"השם המרכזי, בינתיים, הוא גוטרמן"

פירסום שמו של מנחם כרמל כמועמד השלישי של 'דגל התורה' בכנסת הבאה, עורר סערה. בית הגראי"ל שטיינמן: "מדובר בהרצת שמות". ר' אריה אלישיב: "הרב לא הכריע עדיין"

מי מריץ את השם? מנחם כרמל (צילום:יצחק לב-ארי)
מי מריץ את השם? מנחם כרמל (צילום:יצחק לב-ארי)

אפילו התנודות של החודשים האחרונים בבורסות העולם אינן יכולות להתחרות עם העליות והירידות בבורסת השמות שהנפיקה, מנפיקה ותנפיק, תנועת 'דגל התורה' בכל הקשור לסוגייה הגורלית: מי יאייש את המקום השלישי של הסיעה בכנסת.

אתמול פירסם הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין מעיתון 'בקהילה', כי הגרי"ש אלישיב הביע את דעתו בפני חברי 'דגל התורה', שמנחם כרמל יהיה המועמד השלישי של 'דגל התורה' בכנסת הבאה. כרמל כיהן בעבר כחבר עיריית בני-ברק ובבעלותו רשת 'בר כל' - רשת צרכניות ברחבי הארץ. המידע הזה התקבל, ככל הנראה, מאחד מבני ביתו של הגרי"ש, שהוא בעל אינטרס ברור להדליף את הידיעה.

השמועה על מועמדותו של כרמל - שיבוא על מקומו של ראש עיריית מודיעין עלית, יעקב גוטרמן, מי שישב על משבצת המקום השלישי עד היום - נפלה כרעם ביום בהיר, והצליחה להרגיז רבים, ובעקבות כך החלו השמועות להתרוצץ לכאן ולכאן. מה שברור הוא כי מי שעובדים שעות נוספות כדי להריץ את השם הם הגר"ש אויערבאך, ראש ישיבת מעלות התורה, והגר"צ פרידמן, לשעבר חבר בד"ץ 'שארית ישראל'. שניהם הפעילו בימים האחרונים לחצים על ביתו של הגרי"ש אלישיב.

גורמים בכירים בביתו של הגראי"ל שטיינמן, אומרים בשיחה לאתר 'בחדרי חרדים': "מועמדתו של הרב כרמל היא אפילו לא גיחוך. הרבה שמות מעין אלו עלו על הפרק וירדו. השמועה של הרב כרמל עשתה לה כנפים בגלל גורמים אינטרסנטים שמנסים להריץ את הרב כרמל, למרות שגם הם יודעים כי מדובר בהרצת שמות ולא בדבר מעשי".

ר' אריה אלישיב, נכדו של הגרי"ש, אומר: "מה שפורסם זה לא על דעתנו. יעקב ריבלין הוא לא דובר הבית שלנו. נכון שהשם של הרב כרמל עלה על שולחנו של הרב, אבל הרב לא הכריע עדיין בנושא והשם המרכזי בינתיים הוא גוטרמן".

בינתיים, מצעד השמות של המועמדים אינו יורד משולחנם של מנווטי דרכה של 'דגל התורה'. בימים האחרונים עלו על הפרק שמותם של ראש עיריית בני ברק לשעבר, ירחמיאל בויאר, ואברהם דייטש מאופקים. האחרון נהנה מיתרון של ח"כ גפני, שלא ירגיש שהכניסו לו צרה לביתו, שלא כמו יעקב גוטרמן, שמשום מה מועמדותו מפחידה את גפני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד