י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גדולי ישראל נגד 'בין הזמנים' המקוצר

גדולי ישראל יצאו במכתב מיוחד נגד הפיכת ימי חנוכה ל'בין הזמנים' מקוצר בישיבות ובכוללים • ואיך הצילו עשרת אלפים מנות של 'קוגל גולומב' את ההצעה שהציע הגראי"ל שטיינמן?

כולל. צילום: מנח זרקא
כולל. צילום: מנח זרקא

ימי חנוכה, ובמיוחד הימים האחרונים של החג, הפכו בשנים האחרונות למעין 'בין הזמנים' מקוצר בקרב תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים.

בשנים האחרונות התריעו גדולי ישראל, שכאבו את ביטול התורה הנגרם בימים אלו, ופירסמו מכתב - עליו חתומים הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ג אדלשטיין - בו הם פונים לבני הישיבות ואברכי הכוללים: "לבני הישיבות הקדושות ה' עליהם יחיו, איתא בסוטה 'כי נר מצווה ותורה אור, מה אור מגין לעולם אף תורה מגינה לעולם'. על כן ראויים הם ימי החנוכה שנמסרו בהם זדים ביד עוסקי תורתך להתחזק בלימוד התורה ועמלה. ועל בני הישיבות והכוללים להתחזק ביתר שאת בסדרי הלימוד בימי החנוכה. וח"ו שיהיו הימים המסוגלים האלו לרפיון והתרחקות מלימוד התורה"ק. וכמו שכבר כתב השל"ה שהימים האלה ראויים ביותר להתמדת התורה מבשאר הימים. וזכות התורה תעמוד לנו למגן ומושיע".

במספר ישיבות קטנות ברחבי הארץ נקטו יוזמה וביטלו את ה'בין הזמנים' המקוצר של ימי החנוכה, וקבעו סדרים מיוחדים על לימוד הלכות חנוכה במסכת שבת. במסגרת יוזמה זו, בסוף חנוכה יערך על הלכות אלו מבחן, ויחולקו מילגות.

בביקור מיוחד שערכו המשגיחים העוסקים בעניין אצל גדולי ישראל בימים האחרונים, הוסיפו גדולי ישראל ואמרו כי השנה ישנו צורך מיוחד, כאשר מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה, להוסיף ולהרבות חיילים לתורה.

סיפור מיוחד התרחש השבוע ברשת הכוללים 'עטרת שלמה': ראש הכולל נכנס למעונו של הגראי"ל שטיינמן, ובפיו שאלה: מה לעשות עם סדרי הלימוד בחנוכה, זאת מאחר ואברכים מדליקים את הנרות עם שקיעת החמה, וכך מפסידים את סדר ב' בכולל?

הגראי"ל שטיינמן הורה להאריך את סדר הבוקר עד זמן הדלקת הנרות, כשההפסק בין הסדרים תהיה אחרות צהרים שתוגש בכולל.

אך מה עושים כשבימים אלו של משבר כלכלי אין כסף עבור ארוחת צהריים?

היוזמה להמשכת סדר הלימוד, כפי שהציע הגראי"ל שטיינמן, הגיעה לאוזניו של הרב גולומב, מי שמייצר את הקוגל הירושלמי הידוע בשם 'קוגל גולומב', שהחליט לתרום עשרת אלפים מנות קוגל, כולל ההובלה, לכ-2000 האברכים הלומדים ברשת הכוללים, בכל רחבי הארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד