י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

'אלי וגולד' מגישים: 'האי האחרון'

הצמד 'אלי וגולד', מי שחוללו בשנים האחרונות מהפיכה בשטח הקומיקס היהודי והחרדי, הפתיעו: ספר הקומיקס החדש הגיע אל חנויות הספרים ביום בו התפרסם הפרק האחרון בעיתון

שער הספר החדש
שער הספר החדש

ספר נוסף מסדרת 'אלי וגולד קומיקס' עלה על המדפים. והפעם: 'האי האחרון'.

הספר, שהתפרסם בהמשכים בגב עיתון 'ילדים' של 'משפחה', הוא פרי יצירתם של הצמד 'אלי וגולד', מי שחוללו בשנים האחרונות מהפיכה בשטח הקומיקס היהודי והחרדי. ספריהם הקודמים 'גלגולה של מזוזה', 'סימן חיים', 'בין שתי טיפות' ו'סוד המטמון העתיק' מדברים בעד עצמם, ואין היום ילד חרדי שלא קרא או שאין ברשותו לפחות אחד מספרים האלה.

מי שעקב אחרי פרסום הסיפור 'האי האחרון' מדי שבוע כבר הבין כי הסיפור עומד להסתיים, וציפה בכליון עיניים להופעתו של הספר. אלא שהפעם 'אלי וגולד' הפתיעו, והספר הגיע אל המדפים בחנויות הספרים ביום בו התפרסם הפרק האחרון בעיתון, כך שלקראת חנוכה יש לילדים למה לצפות.

גיבור הספר הוא ילד בשם וידאל, החי בספרד שלפני הגירוש בשנת רנ"ב. יש לו אח בשם דונש הגדול ממנו בשנה. הסיפור מתחיל כאשר וידאל מתעורר... באי בודד. כיצד הוא הגיע לשם? איך הוא יתקיים? ידידיו באי, קוקוס הקופיף, בלעדי התוכי ואין-שם, הקוף הגדול, לא רק מנעימים את זמנו, אלא גם מסייעים בידו לשרוד.

וידאל מחפש דרך להסב את תשומת לב החולפים על פני האי - אם יהיו כאלה, כי קולומבוס רק היה אז בדרך לאמריקה בפעם הראשונה - אל עובדת המצאותו באי. בעזרת המצאה מתוחכמת ובעזרתם הפעילה של קופי האי, הוא בונה מתקן מיוחד...

בינתיים מגורש אחיו דונש עם הוריו לפורטוגל, אך שם הוא נחטף על ידי השלטונות. מה עלה בגורלו ובגורל שאר אלפיים הילדים שנחטפו אף הם? מה קרה להורים, לאחר שגורשו גם מפורטוגל? והסבא, זה שוידאל רצה להיפרד ממנו, הנמצא באמסטרדם - מה הוא תורם להצלת נכדיו?

בספר מופיעים גם פיראטים יהודיים - כפי שאכן היו במציאות - אנוסים בספינתו של קולומבוס, וידע אסטרונומי של רבי אברהם זכותא, שבזכותו ניצל קולומבוס, ווידאל הצליח לשחזר את התאריך המדוייק.

כמו תמיד, משולבים בספר המרתק ידע היסטורי בתחומים רבים, ידע יהודי והנאה ומתח אין סוף.

ולסיום אזהרה מאת המחברים: לא מומלץ להתחיל לקרוא את הקומיקס בערב, לפני יום עבודה או לימודים - הספר ממכר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד