כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

שעת האפס: הגשת הרשימות היום וביום א'

רוצים להגיש רשימה לכנסת? תוכלו לעשות זאת היום בין השעות 11:00 ל-14:00בבוקר, וביום א' בין 18:00 ל-24:00 בלילה. ראשונים בתור להגשת הרשימות יעמדו הרשימות החדשות. והאחרונה?

שעת האפס: הגשת הרשימות היום וביום א'

על פי חוק הבחירות לכנסת, יתקיימו טקסי הגשת הרשימות ליושב ראש ועדת הבחירות לכנסת ה-18, השופט אליעזר ריבלין, היום (רביעי) בין השעות 11:00 ל-14:00 בבוקר, וביום ראשון בין השעות 18:00 ל-24:00 בלילה.

בחצרות הרבנים ובמשרדי הפוליטיקאים נערכים לקרב המאסף שיתקיים בימים הקרובים, בו ישתמשו בעיקר בנשק איומי הריצה הנפרדת, יקימו בריתות הזויות, יפרו בריתות והבטחות, יהפכו כל סיטואציה מכל צדדיה הלוך ושוב, ויבחנו כל קונסטלציה פוליטית אפשרית ובלתי אפשרית.

עד אז אנחנו במלחמה. ובמלחמה כמו במלחמה כל האמצעים כשרים: דיס אינפורמציה, ספינים, קרובים, מקורבים, קשרים, דיני תורה ובגצ"ים, כאשר כל העת כל סיעה או חצר שומרת לעצמה למקרה חירום, את "נשק יום הדין", אופציה לריצה נפרדת באמצעות מפלגת מדף, או איום בחבירה למפלגה אחרת. בעיקר ש"ס.

טיוטות של הסכמים מסובכים חוצי סיעות, מפלגות ומחוזות, הכוללים כל קונסטלציה פוליטית אפשרית ובלתי אפשרית לעשור הקרוב, הסכמי רוטציה מסובכים, הבטחות לתפקידים לאנ"ש, ועוד שלל כופתאות.

כל עסקן ואיש חצר ינסה את כוחו באומנות המשא ומתן וברקימת בריתות כדוגמת, רוטציה אחרי שנה ורבע לפלוני, תמורת רבע קדנציה לאלמוני.

בכל הסיעות כוססים ציפרנים ומכינים רשימות חירום לקראת "שעת האפס", כשבמשא ומתן משתתפים כל הסיעות, גור, בעלז, ויז'ניץ, שלומי אמונים, דגל התורה, מרביצי ועוד.

ראשונים בתור להגשת הרשימות יעמדו הרשימות החדשות, דוגמת הירוקים ועלה ירוק, ועוד שלל רשימות קקיוניות והזויות, אשר ינסו לתפוס את האותיות אשר יסמנו את רשימתם, בשיטת כל הקודם זוכה, כאשר האותיות הפנויות הן: נ, פ, ק, ף, ץ.

בהמשך התור ישתרכו הרשימות הוותיקות, שעל פי החוק נשמרות להן האותיות אשר שמשו אותם בבחירות הקודמות.

וכמיטב המסורת, את המצעד תסגור רשימת "יהדות התורה", אשר תגיש את רשימת המועמדים בדקה התשעים, קרי ביום ראשון בחצות הלילה. עד אז ברשימות המועמדים ישתמשו בעיקר בטיפקס.

לבחירות האחרונות לכנסת ה-17, הגישו 31 מפלגות מועמדות, אך רק 12 מהם עברו את אחוז החסימה. מתוך הרשימות שלא עברו את אחוז החסימה, הרשימות הקרובות ביותר לאחוז החסימה הן: הירוקים שקיבלו כ-48,000 קולות, עלה ירוק עם כ-40,000 קולות, וחזית יהודית של ברוך מרזל עם כ-25,000 קולות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד