י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היד למשפחה כבר הושטה • גלריה

בימים האחרונים החל מבצע ענק לחלוקת השוברים מטעם 'יד למשפחה' שע"י חסידות גור. כתב 'בחדרי חרדים' והצלם שוקי לרר ביקרו במרכזי החלוקה ומגישים גלריית תמונות ורשמי ביקור מרגשים במיוחד

'יד למשפחה' בחלוקה במודיעין עילית
'יד למשפחה' בחלוקה במודיעין עילית

רק לפני שבועות בודדים, חשפנו כאן, ב'בחדרי חרדים' על התכנית המהפכנית של יוזמת קצבאות הילדים לכל משפחה שומרת תורה ומצוות, וכבר קרמה היוזמה האישית של כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א עור וגידים והיא יצאה מהכח אל הפועל.

מי שהסתובב בערים כמו מודיעין עילית, אלעד או ביתר, הופתע לגלות עדרים של אברכי משי, חסידי גור שהגיעו ליישובים, שבהם הימצאותם ביום שגרה היא תופעה נדירה. מי שהציץ בעיתוני הבוקר החרדיים, לא הופתע כלל ועיקר.

החל מיום חמישי שעבר, יצאה מהפיכת הקצבאות של קרן 'יד למשפחה' מהכח אל הפועל. מנהלי הקרן הלא הם, ראשי איחוד מוסדות גור הרב נחמן וידיסלבסקי והרב יונתן בורנשטיין, שעמלו בשליחותו של כ"ק מרן האדמו"ר מגור, במשך תקופה של יותר משנה, יכלו לחייך השבוע בסיפוק. ראשיתה של המשימה מאחוריהם ובסוף השבוע שעבר הם החלו בחלוקה בפועל של תלושי הקצבאות לבעלי משפחות של חמישה ילדים ויותר.

לפני כחודשיים, הצליחו ראשי האיחוד, לגייס מס' תורמים שנענו ליוזמה ותרמו סכומי עתק במטרה להאכיל את ילדי ישראל ממשפחות ברוכות ילדים שומרי תורה ומצוות. דווקא כעת במצב הכלכלי הקשה כל-כך, הם אמרו, חשבנו שזו העת לתרום במיוחד עבור אלו שקשה להם בכלכלת ביתם.

מיד עם התקבלה ההודעה המשמחת, התפרסמו מטעם הקרן מודעות הקוראות לציבור הזכאים להירשם באמצעות משלוח פקס. ובתוך פחות מחודש נרשמו לקרן קרוב ל-10,000 נרשמים.

על מנת שהכול יתנהל כשורה, לוהקו לפרויקט עשרה אברכים המתניידים מדי יום לעיר אחרת עם כל הציוד. האברכים מתמקמים במקום מרכזי בעיר ופורסים שולחנות שהופכים לדלפקים. בכל דלפק יושבים שני אברכים האחראים על מספר מוגדר מראש של משפחות, לפי סדר אלפביתי. בכל דלפק מוכנים הטפסים והכרטיסים של המשפחות הרלוונטיות. כל מי שמגיע למקום מציג את תעודות הזהות והספח עם שמות הילדים. המסמכים מצולמים במכונת הצילום הניידת הניצבת הכן. מיד לאחר מכן הם פונים לדלפק המתאים ובתוך דקות ספורות הם מוצאים את עצמם בחוץ, כשברשותם כרטיס עם ברקוד מיוחד המעניק להם את האפשרות לרכוש מוצרים במאות שקלים בכל סניפי רשת 'יש' ברחבי הארץ. בעת ביצוע הרכישה ב'יש' על בעלי המשפחות להציג תעודה מזהה.

הסכום משתנה בהתאם לגודל המשפחה, כאשר הבסיס הוא חמישה ילדים ועל כל ילד נוסף מקבלים עוד 75 שקלים נוספים.

נרשמים רבים נגשו אל המארגנים שהיו במקום וביקשו להביע את הוקרתם ותודתם, על ה'נס חנוכה' לו הם זכו. עם דמעות בעיניים, הם לחצו את היד למארגנים והביעו את הערכתם הגדולה על היוזמה הברוכה והחשובה.

"כשרואים את הברק בעיניהם של האנשים שמקבלים את הכרטיס, כשנגולה להם אבן מהלב לאור המענק החודשי, הכול היה שווה", אומרים המארגנים בסיפוק.




בחלוקה בביתר עליתצילום: בחלוקה בביתר עלית
בחלוקה בביתר עלית

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד