כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

בעלזא חוזרת ל'אגודת ישראל'

אחרי 20 שנה: בעלזא חזרה לחיקה החמים של 'אגודת ישראל'. בהסכם שנחתם בין הצדדים הובטח לבעלזא המקום השישי. מי שישלם את מחיר האחדות הוא מאיר פרוש, שיכהן חצי קדנציה

אייכל. חוזר לכנסת
אייכל. חוזר לכנסת

הגזרה החסידית- ליטאית עושה קולות של חזרה לימי תשמ"ט. כידוע, יום ראשון הבא הוא המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת, ונציגות 'אגודת ישראל' עדיין לא זכתה לשבת מול נציגיה העסוקים של תנועת 'דגל התורה'.

אך בגזרה אחרת נרשם הישג היסטורי. כידוע, משנת תשמ"ט בה הלכו חסידי בעלזא יחד עם 'דגל התורה', נגד 'אגודת ישראל', נחשבה בעלזא לאחות חורגת של הסיעות ב'אגודת ישראל', וישנם שיאמרו שאף למעמד של אחות חורגת לא זכו להגיע.

היום (ד'), הגיע האפליה רבת השנים אל קיצה ראשי חסידות בעלזא חתמו אחר הצהריים על הסכם לריצה משותפת עם מפלגת אגודת ישראל לבחירות הקרובות לכנסת. בעלזא תצטרף כסיעה רביעית ל'אגודת ישראל', אך בינתיים תההי סיעה זמנית בתוך אגודת ישראל, ולא סוכם על הצטרפותה לכלל המוסדות של 'אגודת ישראל', וודאי שלא באופן קבוע.

אנשי וועדת השישה (שמחליפה את שמה לוועדת השמונה בעקבות ההסכם עם חסידות בעלזא) של אגודת ישראל יחד עם נציגי בעלזא התכנסו בשעות הצהריים בבנין אגודת ישראל ברחוב פרס 2 בירושלים. בישיבה השתתפו חבר הכנסת יעקב ליצמן, חנוך זייברט, ויוסף קופרברג מהסיעה המרכזית. חבר הכנסת מאיר פרוש יהושע פולק מטעם שלומי אמונים, וחבר הכנסת שמואל הלפרט ומחליפו מנחם מוזס מטעם הסיעה המאוחדת. מצד בעלזא נכחו חבר הכנסת לשעבר ישראל אייכלר הרב מרדכי וובר והרב ברייש.

באגודת ישראל בה הסכמי רוטציות וחילופי תפקידים, מתבררים לעיתים כהמלצה בלבד, ומהווים כר נרחב לפלפולים למדניים על מנת להפוך את תוכן ההסכם על פיו. פורטו הפעם בהסכם כל התרחישים האפשריים. חותמי ההסכם עמלו במשך שעות ארוכות שלא להשאיר שום מקרה ליד הגורל, ולתת את הדעת על כל תרחיש אפשרי.

מפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' מההסכם שלא פורסם בין הצדדים עולה, כי מי שייאלץ לפנות את מקומו במחצית הקדנציה כמעט בכל קונסטלציה אפשרית הוא מאיר פרוש, שיחוייב ברוטציה עם בעלזא במקרה של הליכה נפרדת או קבלת 5 מנטים בלבד. או אם דגל התורה, במקרה של הליכה משותפת.

ההסכם בין בעלזא לאגודת ישראל. צילום: יואל רייזנר, צילום: ההסכם בין בעלזא לאגודת ישראל. צילום: יואל רייזנר,
ההסכם בין בעלזא לאגודת ישראל. צילום: יואל רייזנר, 'חרדים'

חבר הכנסת לשעבר ישראל אייכלר ישמש כנציגה של חסידות בעלזא ברשימת יהדות התורה לכנסת. השמועות הרבות שהסתובבו לאחרונה על ידי מספר אינטרסנטים שדיברו על כך שמקומו ייתפס על ידי משהו אחר, התבררו כלא נכונות.

בהחלטת וועדת השישה של אגודת ישראל שהתקבלה פה אחד נכתב:

א. אגו"י חוזרת ומחליטה שהמקום השישי ברשימת 'יהדות התורה' שייכת לחסידות בעלזא ואין מנהלים משא ומתן עם שום גורם אלחר על המקום הזה ברשימה המשותפת.

ב. החלטת המועצה משנת תשס"ג על סדר הרוטציות חלים גם כיום וגם אם ייבחרו חמישה או שישה.

ג. וועדת השישה רשמה לפניה את עמדת בעלזא ש'יהדות התורה' צריכה ללכת ברשימה מאוחדת עם 'דגל התורה' במקרה של פילוג ח"ו כל המשנה ידו על התחתונה.

ד. הוועדה קיבלה את הודעת בעלזא על יד הרב מרדכי וובר כי נציג בעלזא לכנסת הוא הרב ישראל אייכלר.

ה. בכל ההצבעות ו/או ההחלטות ו/או חלוקת התפקידים בסיעת 'יהדות התורה' יצביע נציג בעלזא לפי החלטות סיעת אגו"י ו/או הנהלת אגו"י.

ו. שני נציגים מחסידות בעלזא יצורפו לפורום 'וועדת השישה'.

ז. כל החברי כנסת ייתגיסו ויפעלו בכוחות משותפים להצלחת מערכת הבחירות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד