ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

חדש: ספר הדרכה לבעלי תשובה

בימים אלו יצא לאור, בהוצאת הספרים 'פלדהיים', הספר 'מקום שבעלי תשובה עומדים'. הספר עוסק בסוגיות בעבודת ה' ובשלום בית של בעלי תשובה, אחרי שנות ההתלהבות הראשונית

שער הספר
שער הספר

בימים אלו יצא לאור בהוצאת הספרים 'פלדהיים' הספר 'מקום שבעלי תשובה עומדים', העוסק בסוגיות בעבודת ה' ובשלום בית לבעלי תשובה, מתוך מבט כנה ואמיתי.

הכינוי "בעל תשובה" הוא כינוי מאוד כללי, שלא מעיד על נקודת הפתיחה של האדם, לא על המרחק שעשה בתשובתו, ולא על נקודת הסיום בה הוא נמצא. אבל יש אצל בעלי התשובה כולם מכנה משותף - גבורה נפשית אמיתית שנתנה להם את הכח לעזוב עולם מוכר, ולהיכנס לעולם שאורח החיים שבו חדש ושונה, וכל זה לא בגלל מחייבים חיצוניים, אלא רק בגלל האמת הפנימית.

אלא שאחרי שנות ההתלהבות הראשונית, צריך לדעת כיצד מנתבים את האור הזה לחיי שיגרה. העובדה שבעלי התשובה מרגישים שאין הם יכולים לסמוך על נסיון החיים הקודם שלהם, גורמת לחלקם שלא להקשיב לצרכיהם, אלא לשייך את רובם ל'יצר הרע', ובכך הם מפחיתים מחשיבות ההשתדלות בתחומי מנוחת הנפש ופיוס מערכות הגוף. חלקם גם לא נותנים את החשיבות הראויה לנושא שלום הבית.

בהקדמת הספר מודגש שהספר אינו מתיימר להציע דרך זהב בלעדית להגיע לקירבת ה', כי באמת שיש דרכים שונות וזרמים שונים בדרך העולה בית ה', ולכל אחד יש את הקו שלו, איש על מחנהו ואיש על דגלו. הספר עוסק רק בשני תנאים, שכל מי שיהיה מודע להם - יצליח בעזרת ה' לעבוד את ה' בשמחה על פי דרכו.

העובדה שבעלי התשובה לא הורגלו למצוות ולאמונה מילדות, מחייבת אותם לסבלנות והרבה זהירות בעבודת המידות ובעבודת ה'. דווקא בעלי תשובה שזכו בתחילת דרכם לאור גדול, למתח גבוה, נוטים להתפתות לקפוץ לדרגות גבוהות בשאיפה שבכך ישמר האור הזה, והבעיה – שאם לא מתעלים את האנרגיות של ההתחלה בצורה נכונה – המתח הגבוה יוצר מתח גבוה בחייו של בעל התשובה, ואותן מדרגות גבוהות גורמות למתיחות וקשיים בחיי היום יום.

עם נושא מורכב זה מתמודד הספר "מקום שבעלי תשובה עומדים". הספר זכה להסכמות חמות ונלהבות מכמה מגדולי ישראל, שציינו כי יש נושאים רבים שחוששים להעלותם על גבי השטח ולכן אינם מטופלים - ובספר הזה נגעו בהם ביראת שמים, ברצינות ובאהבה, ומרוב נסיון, ובודאי יועילו מאד ללומדים ולעוסקים בם, ולכן ראוי ללמוד ספר זה פרק אחר פרק, בצורה יסודית, ובכך תועלת עצומה תצמח להם ותביא אושר, שמחה ונחת בחייהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד