י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגרי"ש אלישיב תומך בגרמ"ח לאו

בישיבת 'ועד הישיבות' שהתקיימה בבית הגרי"ש אלישיב שוחחו המשתתפים על הבחירות הצפויות לרבנות ירושלים. ראשי הישיבות שיבחו את הרב לאו כמי שראוי לתפקיד. הגרי"ש נתן את תמיכתו

תמיכה גורפת. הגרמ"ח לאו
תמיכה גורפת. הגרמ"ח לאו

בישיבת 'ועד הישיבות' שהתכנסה אמש בביתו של הגרי"ש אלישיב בירושלים, עלתה על השולחן גם סוגיית הבחירות לרבנות הראשית של ירושלים.

הגרמ"י שלזינגר, ראש ישיבת 'קול תורה', הביע בפני הנוכחים, ובראשם הגרי"ש אלישיב, את הערכתו העצומה לתלמידו לשעבר, הגרמ"ח לאו, כתלמיד חכם מופלג וכאיש אשכולות הראוי לתפקיד הרם.

גם הגר"י עדס, ראש ישיבת 'קול יעקב', קשר שבחים רבים לראשו, כמי שהינו היחיד מבין המועמדים המסוגל להתמסר לחלוטין למען העיר ירושלים, למען דמותה וצביונה הרוחניים ולמען מערכת הכשרות שלה.

הגרי"ש אלישיב הביע את דעתו כי חשוב לפעול לבחירתו של הגרמ"ח לאו כרבה של ירושלים, לחיזוק חומות הדת והכשרות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בהמשך למכתבם של האדמו"רים מצאנז ומסערט ויזניץ, אליהם הצטרף בחתימתו גם הר"י הגר מויזניץ, הודיעו גם האדמו"רים מסלונים, באיאן וסדיגורא על תמיכה רשמית במועמדותו של הגרמ"ח לאו.

גם חסידות בעלזא הודיעה, רשמית, על תמיכה במועמדותו של הגרמ"ח לאו, ויתכן שלאחר ימי החנוכה יצרף האדמו"ר מבעלזא את חתימתו למכתב האדמו"רים.

עוד נודע, כי בשיחה שהתקיימה בין הרב יצחק דוד גרוסמן לבין ח"כ יעקב ליצמן, הבהיר האחרון כי חצר גור הבטיחה כבר בעבר את תמיכתה לרב לאו, ולא תוכל לחזור בה מהבטחה זו, אם כי חצר גור רואה ברב גרוסמן איש רוח חשוב ומוערך ותשמח לתמוך בו בכל התמודדות אחרת שתתבקש.

אחד מממקורבי משפחת לאו עימו שוחחנו אומר, כי למרות שהגרמ"ח לא הודיע עדיין רשמית על מועמדותו, מנוי וגמור עימו להתמודד על התפקיד, וכי הם משוכנעים שהוא יהיה רבה של ירושלים.

בסיעת ש"ס לא רווים נחת מהעובדה שמועמדותו של הגרמ"ח לאו צוברת תאוצה ותמיכה כה גורפת בחוגים החסידיים והליטאיים. שם מעדיפים את מועמדותו של הרב גרוסמן, העומד גם בראש מוסדות ענק לקירוב רחוקים, ומטבע הדברים אם ייבחר, תהיה זירת הרבנות בירושלים פנויה לרב הספרדי שייבחר.

אולם אנשי הגרמ"ח לאו טוענים, כי מי שמכיר מקרוב את אופיו הנוח והפייסני יודע, כי אין סיבה לחששות הללו. "אין ספק כי הרב לאו ידע לנהל את ענייני הדת והכשרות בעיר על מי מנוחות, לצד הרב הספרדי בנועם ובשיתוף פעולה", הם אומרים.

גורמים בירושלים, המעורים בנעשה בזירה טוענים, כי לאור ההתפתחויות האחרונות והתמיכה המקיפה לה זוכה הגרמ"ח לאו, לא מן הנמנע כי הרב יצחק דוד גרוסמן יוותר על המהלך ולא יגיש כלל את התמודדותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד