י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

מלחמה בדרום: צה"ל תוקף בעזה

60 מטוסי חיל האוויר תקפו בגלים: יותר מ-200 ערבים נהרגו ומאות נפצעו. חמאס הגיב בירי עשרות רקטות לישראל. הרוג ו-4 פצועים בנתיבות. לראשונה אזעקות באשדוד, קרית גת וקרית מלאכי

מפנים הרוגים בעזה. צילום: www.daylife.com
מפנים הרוגים בעזה. צילום: www.daylife.com



100 מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בצהריים (שבת) למעלה מ-150 מטרות ברחבי רצועת עזה, ובהן מפקדות, מטות ומחסני תחמושת של חמאס. הפלסטינים מדווחים כי בתקיפה נהרגו יותר מ-195 איש ומאות נפצעו, מתוכם 120 פצועים קשה, ו-160 באורח בינוני וקל. בין ההרוגים גם מפקד משטרת חמאס, הגנרל תאופיק ג'בר.

על פי אחד הדיווחים מהרצועה, פגע חיל האוויר במגרש ספורט, בו התרחש באותה עת טקס חניכה של קציני חמאס. הפלסטינים מדווחים כי בתקיפה נהרגו רבים ממחבלי חמאס.

המחבלים הגיבו על התקיפות בירי עשרות רקטות לעבר ישראל. אדם אחד, בשנות ה-50 לחייו, נהרג ועוד ארבעה נפצעו בצהריים מפגיעה ישירה של רקטות בבתים בנתיבות. שניים נפצעו באורח קשה, והשניים האחרים נפצעו באורח בינוני. הארבעה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

שני בני אדם נפצעו הערב, אחד באורח קשה והאחר באורח קל, מפגיעה ישירה של רקטת קסאם במושב מבטחים, שם נפגע גם בית הכנסת.

לראשונה נשמעו היום אזעקות גם באשדוד, קרית גת וקרית מלאכי. לא אותרו נפילות, אולם בקרית גת דווח על מספר נפגעי חרדה בעקבות האזעקה.

בעקבות ירי הרקטות, קרא צה"ל לתושבי הדרום להיכנס למרחבים המוגנים, לפי הפירוט הבא: יישובים סמוכים לגדר, כולל שדרות - שהייה רצופה במבנים, חל איסור על התקהלויות והתכנסויות כלשהן. יתר היישובים, עד 10 קילומטר מרצועת עזה - כניסה למיגון עד 15 שניות. בנוסף, חל איסור על התקהלויות והתכנסויות כלשהן.

ביישובים בטווחים 10-20 קילומטר מרצועת עזה, לרבות אשקלון, נתיבות והיישובים שסביבן - כניסה למיגון עד 30 שניות. היישובים בטווחים 20-30 קילומטר מרצועת עזה לרבות הערים אשדוד, אופקים, קרית מלאכי, קרית גת, רהט והיישובים בסביבתן - כניסה למיגון עד 45 שניות.

אהוד ברק: זה לא יהיה קל

בעקבות התקיפה המאסיבית של צה"ל, קרא חמאס לכל אנשיו לפנות את המטות הביטחוניים ולהסתתר. בתי החולים ברצועה הודיעו כי הם קורסים תחת העומס ולפיכך קראו לתושבים לבוא ולתרום דם. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה בחריפות את המתקפה הישראלית ברצועת עזה ודרש להפסיקה באופן מיידי.

ארה"ב ומצרים הטילו על החמאס את האחריות להסלמה.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר בתגובה למתקפה הישראלית ברצועת עזה כי ארגונו יגיב בכל הכוח. "אנו נשבעים לבני העם הפלסטיני להגיב בכל העוצמה. נלמד את ישראל לקח שלא תשכח אותו". דובר ממשלת חמאס בעזה, טאהר א-נונו, אמר במסיבת עיתונאים ברצועה כי ארגונו ימשיך להיאבק בישראל.

אהוד ברק אמר במסיבת עיתונאים: "הפעולה תועמק ותורחב ככל שיידרש. לא אשלה איש: זה לא יהיה קל, אך עלינו להיות נחושים ואנחנו נדרשים לאורך רוח כדי לשנות את המצב בדרום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד