כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

ח"כ ליצמן או הרב דב לנדאו?

המו"מ תקוע: 'ועדת השמונה' של אגו"י מכונסת בבית חנוך זיברט. ח"כ משה גפני בבתי הגראי"ל שטיינמן והגרי"ש אלישיב. 'הסיעה המרכזית' באגו"י תודיע עד הערב: ח"כ יעקב ליצמן או הרב דב לנדאו

מרכז אגודת ישראל. צילום: אליהו הלוי
מרכז אגודת ישראל. צילום: אליהו הלוי

ועדת השמונה' של אגו"י - בה מיוצגים אישים מכל סיעות המפלגה - התכנסה היום (א() בצהריים בביתו של חנוך זיברט בבני-ברק לקראת התארגנות אחרונה, לקראת הגשת הרשימות לכנסת הערב.

'ועדת השמונה', היא 'ועדת הששה' הוותיקה של 'אגודת ישראל', אליה צורפו שני נציגי חסידות בעלזא, שהצטרפה רשמית לאגודת ישראל.

ב'אגודת ישראל' לא יודעים עדיין לאן מועדות פניה של 'דגל התורה'. כיוון שכך הוכנו שתי רשימות: אחת של 'יהדות התורה המאוחדת' ורשימה שניה של 'אגודת ישראל' לבדה.

ברשימה המאוחדת ניצב במקום הראשון ח"כ יעקב ליצמן, אחריו ח"כ משה גפני, ח"כ מאיר פרוש, ח"כ אורי מקלב, מנחם אליעזר מוזס, ישראל איכלר, ומנחם כרמל.

ברשימה הנפרדת, מופיע במקומו של יעקב ליצמן, הגאון הרב דב לנדאו, מראשי ישיבת חסידי גור בקרית הרצוג, ומראשי מערכת הכשרות של חוג חתם סופר בני-ברק.

לנדאו כותב שנים רבות מאמרים הלכתיים ב'המודיע', והוא נחשב דמות רבנית מוכרת בחוגים רחבים, ואיש אמונו של האדמו"ר מגור.

במקביל להתארגנות ב'אגודת ישראל', מקיים ח"כ גפני מרתון של שיחות בבתי גדולי התורה הליטאים, בכדי להגיע להחלטה - האם לרוץ יחד או בנפרד. ב'דגל התורה' דורשים את התפקיד הראשון שתקבל המפלגה, במידה ותיכנס לקואליציה שתוקם בכנסת הבאה, או את הדחתו של ליצמן.

בשעות הצהריים שהה משה גפני בבית הגראי"ל שטינמן ברחוב חזון איש 5, ומשם אמור היה לעלות לירושלים, לביתו של הגרי"ש אלישיב ברחוב חנן 10.

בינתיים הכל פתוח - והצדדים נערכים לכל תרחיש.

יצוין, כי ב'דגל התורה' דרשו בשבוע שעבר את החלפתו של ליצמן בנציג אחר מטעם הסיעה המרכזית, אולם התשובה שהתקבלה היתה: "במידה ואתם דורשים את החלפת ליצמן, אנו דורשים גם את החלפת גפני".

אולם גם כעת, כאמור, עומדים ב'דגל התורה' על דרישתם זו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד