י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

החרדים לא ידעו מתי לצאת מחדרי המיגון

אזעקה שנשמעה בצהרי יום שבת הבריחה רבבות מתושבי אשדוד אל חדרי המיגון. אבל ברובעים החרדיים לא ידעו מתי ניתן לצאת. "המשטרה כשלה. לא דאגה להודעת הרגעה לציבור שומרי השבת"

בקרוב יתחילו לספור באשדוד?  רקטות בשדרות
בקרוב יתחילו לספור באשדוד? רקטות בשדרות

בצהרי יום השבת, כאשר אלפי תושבי אשדוד נמו את מנוחת השבת, נשמעה לפתע צפירה עולה ויורדת ברחבי העיר. התושבים, שכבר היו מוכנים נפשית זה תקופה ארוכה, למתקפת טילים על העיר, ובפרט לאחר שבשעות שקדמו לאזעקה נראו חולפים בשמי אשדוד עשרות מטוסי קרב, לכיוון רצועת עזה, מה שהעלה את ההשערות כי החלה מתקפה צבאית - נמלטו מיד לממ"דים ולמרחבים מוגנים.

הורים וילדיהם ישבו בחדרי המיגון, וציפו לאזעקת הרגעה - שבוששה לבוא. מפני קדושת השבת, לא הייתה אפשרות לציבור שומרי השבת באשדוד, המונה עשרות אלפי איש, לקבל שום עדכון על שעליהם לעשות, גם לאחר שחלפו דקות ארוכות מהאזעקה.

בקרב הציבור החרדי נשמעה תרעומת קשה על המשטרה, "שלא טרחה לשגר הודעת הרגעה, לפחות באזורים המובהקים של ציבור שומרי השבת, כדי שיוכלו לצאת מהמרחבים המוגנים".

משלא הגיעה שום הודעת הרגעה, יצאו אנשים על דעת עצמם, מתוך הנחה שבמידה ועברו דקות ארוכות ולא נשמעו קולות נפילה באזור, סביר להניח שאכן אין איום מיידי על אשדוד, ומתוך תקווה ותפילה שלא ישמעו במשך השבת התרעות ואזעקות נוספות.

גם במשך שעות אחר הצהרים של שבת, המשיכו לטוס מעל אשדוד מטוסי קרב כשיעדם הוא רצועת עזה.

יצוין, כי תושבי אשדוד קיבלו בשבועות האחרונים לביתם חוברות הדרכה, למצב של מתקפת טילים על העיר, עקב הערכות בישראל כי בידי החמאס יכולת שיגור טילים לאשדוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד