כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

זה סדר הש"ס

מועצת החכמים אישרה את רשימת ש"ס לכנסת: מי קודם? מי הורחק? מי הלך הביתה? ומי נותר בחוץ, למרות הניסיונות להשתחל פנימה? • בתום הישיבה פנה הגר"ע יוסף לנוח וחברי הסיעה לא זכו לברכתו

יש רשימה. אלי ישי. צילום: פלאש 90
יש רשימה. אלי ישי. צילום: פלאש 90

בעוד ב'יהדות התורה' המפולגת והמפוצלת מתקיימים דיונים קדחתניים לקראת סגירת הרשימות - כאשר טרם ברור האם 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' ירוצו יחדיו - הרי שבסיעת ש"ס התקבלה היום (א) בבוקר ההחלטה על רשימת ש"ס לכנסת הבאה.

להבדיל מהמפלגה האשכנזית, שם ישנם מספר מוקדים בהם מתקבלות ההחלטות, הרי שבש"ס מוקד ההחלטות הוא במעונו של נשיא מועצת החכמים, הגר"ע יוסף. וכך, היום בבוקר הגיעו, בזה אחר זה, חברי מועצת החכמים אל ביתו של הגר"ע יוסף, שם ישבו יחד עם השר אלי ישי ומזכיר מועצת החכמים, רפאל פנחסי, ודנו ברשימה הבאה לכנסת.

הרשימה שהוצגה לאחר הישיבה הייתה, פחות או יותר צפוייה, אולם יש בה מספר שינויים שהנחילו אכזבות למספר חברי כנסת.

במהלך הכנת הרשימה, כססו חברי הכנסת של ש"ס, למעט השר אריאל אטיאס שלא נכח במקום, ציפורניים בבית מדרשו של הגר"ע יוסף - והמתינו לבאות.

לאחר דיון לא ארוך יצא מזכיר מועצת החכמים והקריא את רשימת חברי הכנסת: אלי ישי במקום הראשון. אריאל אטיאס קודם למקום השני. יצחק כהן - שנאבק על מקומו - הוצב לבסוף במקום השלישי. אמנון כהן במקום הרביעי, בעוד השר משולם נהרי הורחק למקום החמישי.

במקום השישי הוצב ח"כ יעקב מרגי, שכנראה יקבל תפקיד שר בממשלה הבאה, במידה וש"ס תהיה חברה בקואליציה.

במקום השביעי הוצב דוד אזולאי, במקום השמיני יצחק ועקנין, במקום התשיעי ניסים זאב, ובמקום העשירי הרב חיים אמסלם.

וזה סדר המועמדים במקומות הבאים:

11 - אברהם מיכאלי.
12 - מזור בהיינה.
13 - רפאל כהן.
14 - עמי ביטון.
15 - אורן מלכה.
16 - רפי מלאכי.

בביתו של הגר"ע יוסף הוחלט עד למקום ה-20. וכך, בהמשך הרשימה הוצבו: דוד טלקר, גרשון לוי, דוד גבאי ופנחס צברי - במקום ה-20.

את המשך הרשימה ירכיבו יו"ר ש"ס השר אלי ישי, יחד עם יו"ר הסיעה ח"כ יעקב מרגי. הם יגישו יגישו את הרשימה ליו"ר ועדת הבחירות בערב.

למרות הניסיונות להציב ברשימה את ראש עיריית אלעד לשעבר, צבי כהן, הוא לא 'זכה' להיכנס לרשימה ונותר בחוץ. גם דוד שטרית, עוזרו האישי של אלי ישי - נותר מעבר למקומות הראליים.

מי שהוצא מהרשימה הוא הח"כ הוותיק שלמה בנזירי.

חברי סיעת ש"ס שהיו בביתו של הגר"ע יוסף, רצו להיכנס ולקבל את ברכתו, אך מאחר והגר"ע יוסף חלש מאוד בימים האחרונים, וזאת בעקבות שבר שהתגלה באחד מאיבריו הפנימיים בצילומים שעבר בשבוע שעבר בבית החולים, לא ניתן לאיש להיכנס - והגר"ע יוסף הלך לנוח מיד לאחר תום הישיבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד