י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

טילים ליד אשדוד

נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו נזק. רקטה אחת פגעה בכביש ראשי החולף ליד אשדוד. תושבי אשדוד מתרגלים למציאות חדשה: אזעקות וממ"דים. מספר ההרוגים בעזה עלה ל-270

פגיעת קאסם. צילום: ארכיון
פגיעת קאסם. צילום: ארכיון

תושבי העיר אשדוד ויישובי הסביבה מתרגלים למציאות חיים חדשה: רקטות גראד נפלו היום בבוקר (א) ליד אשדוד ויישובי הסביבה. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. מדובר בטווח הגדול ביותר של רקטה שנורתה מעזה, טווח של יותר מ-30 קילומטרים. רקטה אחת פגעה בכביש ראשי החולף ליד אשדוד, באיזור יבנה. קודם לכן נפלו שלוש רקטות צפונית לאשקלון, באיזור ניצן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

תושבי אשדוד והסביבה נאלצו להיכנס במהלך סוף השבוע האחרון מספר פעמים לממ"דים ולמקומות מוגנים, בעקבות אזעקות באיזור. יצוין, כי רבים מתלמודי התורה והשטיבלך באשדוד ממוקמים בתוך קראוונים.

חיל האוויר ביצע הבוקר (א) סדרה של תקיפות ברצועת עזה במטרה לפגוע בחוליות שיגור הרקטות. מוקדם יותר, תקף חיל האוויר יעדים של חמאס ברחבי הרצועה. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי בין המטרות שהותקפו היה גם מבנה ממשלת חמאס בעזה. כמו כן, הותקפו מחסן של אמצעי לחימה ומתקן צבאי ברפיח, מתקן של חמאס במרכז העיר עזה ומפעל לייצור רקטות קסאם בצפון הרצועה. לפי הפלסטינים, בתקיפה ברפיח נהרגו שלושה ומספר בני אדם נפצעו ובתקיפה בסג'עיה נהרגו שלושה. לדבריהם, התקיפות כוונו נגד תחנת משטרה, מחסן לתרופות ומחסן נוסף לבנזין וסולר בסמוך לתחנת המשטרה בתל א-סולטאן שברפיח. בנוסף לשלושת ההרוגים, התקיפה גרמה לשריפה במחסנים ובבית הסמוכים להם.

הפלסטינים מדווחים עוד, כי בתקיפות חיל האוויר במהלך הלילה נהרגו חמישה בני אדם. כלי טיס של חיל האוויר שיגר הלילה טילים לעבר מסגד בעיר עזה סמוך לבית החולים שיפא והרג שני בני אדם שהיו במקום. מקורות פלסטינים הוסיפו כי שבעה בני אדם נוספים נפגעו בתקיפה. בצה"ל אישרו כי חיל האוויר ירה לעבר המסגד, כיוון שבמקום הסתתרו מספר חמושים. בצה"ל אמרו כי ימשיכו לתקוף כל יעד המהווה בסיס לטרור.

במהלך הלילה תקף חיל האוויר כ-20 מטרות, ובינהן גם משרדי רשת הטלוויזיה אל-אקצה של ארגון חמאס. בניין המשרדים קרס, אולם שידורי התחנה המשיכו באמצעות ניידת שידור.

הפלסטינים מדווחים כי מאז החל אתמול מבצע 'עופרת יצוקה' הגיע מניין ההרוגים בעזה ל-271 בני אדם. חיל האוויר תקף יותר מ-200 פעמים. פרט להרוגים נפצעו כ-620 פלסטינים, מתוכם 180 פצועים קשה ו-260 באורח בינוני וקל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד