י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חסיד ברסלב נפטר באומן

אריאל בידר ז"ל, בן 29, בעל תשובה מכפר סבא, בהתקף אסטמה קשה ונפטר. הניסיונות להטיס את הגופה לארץ נתקלים בקשיים, כיוון שהוריו מעדיפים שתבוצע נתיחה בגופתו

חסידי ברסלב בחנוכה באומן. צילום ארכיון: חדשות24
חסידי ברסלב בחנוכה באומן. צילום ארכיון: חדשות24

שבת חנוכה היא אחד מהזמנים בהם נוהגים חסידי ברסלב לפקוד את ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן. בשנים האחרונות טסים מאות מחסידי ברסלב, מהארץ ומחו"ל, לאוקראינה, כדי לשהות בציון באומן בשבת חנוכה.

מזג האוויר בתקופה זו באוקראינה הוא קריר ומושלג.

השנה, בעיצומו של יום השבת, אירע אסון במקום, כאשר אחד החסידים, אריאל בידר, לקה בהתקף אסטמה קשה ונפטר. בידר ז"ל, בן 29, הוא בעל תשובה, תושב כפר סבא - המוכר היטב לחסידי ברסלב הבאים לאומן.

יו"ר 'הצלה ישראל', דוקי גרינלווד, סיפר כי הנפטר היה חולה קשה באסטמה. בשעות הבוקר המוקדמות של שבת הוא אמר כי אינו חש בטוב, אך לא היה נראה כי מדובר בהתקף קשה. אלא שבמהלך השבת הוא נפטר והשיב את נשמתו לבוראה.

מאז צאת השבת פועלים ארגוני ההצלה, ואנשי הקהילה היהודית בקייב, להטיס את הגופה היישר לארץ, אך עד שעה זו הם נתקלים בקשיים. זאת, מאחר שהוריו של הנפטר אינם שומרים תורה ומצוות, ומעדיפים כי תבוצע נתיחה בגופתו כדי לדעת מה התרחש.

מנהל המחלקה המשפטית של זק"א, מיכאל גוטווין, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "בשעות האחרונות עירבנו את משרד החוץ כדי שיעזור ויסייע בהטסת הגופה לארץ, וידאג שנקבל את האישורים הנדרשים. הגופה נמצאת כעת בבית החולים בקייב. ניסינו לתת 5000 דולר לרופא בבית החולים כדי שאשר את שיחרור הגופה, אך לעת עתה ללא הצלחה. אנו מקווים כי משרד החוץ יסייע ככל האפשר וכבר בשעות אלו עושה המשרד מאמצים לשיחרור הגופה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד