כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הישורת האחרונה: הצעות הפשרה

עד חצות הלילה יוגשו לוועדת הבחירות כל הרשימות שיתמודדו בבחירות, ובמחנות הניצים ב'יהדות התורה' נערכים להליכה משותפת. הצעת בעלזא: תפקידים קטנים במקום תפקיד גדול • כל הפרטים

הגרי"ש אלישיב עם ח"כי דגל התורה
הגרי"ש אלישיב עם ח"כי דגל התורה

המצב הביטחוני הקשה לא גרם לשקט בין הסיעות המרכיבות את 'יהדות התורה המאוחדת'. הלחימה הבלתי פוסקת בין הניצים המשיכה גם היום, ואף ביתר שאת וביתר עוז. מי שחשב שאירועי עזה יביאו לשקט בגיזרה הפוליטית, כנראה טעה. או שהיה תמים מדי.

הכרזות המלחמה שנשמעו בשבועות האחרונים מצד ראשי סיעת 'דגל התורה', על הליכה נפרדת בחירות באם לא יקבלו שוויון מלא ברשימה, לא עוררו רושם גדול אצל השותפות החסידיות. "כל בחירות אנחנו שומעים את אותם איומים", הגיבו ב'אגודת ישראל'. אנשי 'דגל התורה', שמעו והחליטו הפעם להראות מי בעל הבית - ופתחו בצעדים מעשיים לריצה בנפרד. כך חלפו השבועות, כשכל צד התבצר יותר ויותר בעמדתו.

ביום רביעי האחרון, החלו גישושים ראשוניים בין הצדדים. מי שדיברו היו המזכ"לים של שתי התנועות - חנוך זייברט ומשה גפני.

בשיחות העביר גפני דרישה בלתי מתפשרת לשוויון מלא, ולזכותה של 'דגל' לבחור את התפקיד הבכיר בראשונה. זייברט, מצידו, השיב כי הכל פתוח למשא ומתן, אך 'אגודת ישראל' לא תיכנע לתכתיבים לפני ישיבה סביב שולחן אחד.

בכל הפגישות והטלפונים שנערכו לאחר מכן, נשמעו דברים באותו הסגנון, ונראה היה שהמשא ומתן, שעוד לא החל בין הצדדים, כבר עלה על שרטון חד, שממנו לא יזכה לקום לפני הבחירות.

נכון לשעות אחר הצהריים של יום א', עדיין לא הושגו הבנות בין הצדדים. הדגש הוא על העדיין.

בינתיים דנים הצדדים במספר הצעות פשרה, כשהמובילה בהצעות היא הצעת חסידות בעלזא, שהולכת ומתבלטת כגורם משפיע בפוליטיקה החרדית. הצעתה של בעלזא אומרת כך: כיוון שכל המחלוקת בין הסיעות היא על התפקיד הבכיר, נעקור את הבעיה מהשורש ולא ניקח תפקיד בכיר. הוי אומר, במקום תפקיד בכיר (יו"ר ועדת הכספים) ועוד תפקיד קטן, תדרוש יהדות התורה שני תפקידים בינוניים, ובא לציון גואל.

הצעה זו נבחנת בצורה רצינית בשתי הסיעות, והיא תעלה לפני ועדות הרבנים.

בתוך כך, זומנה ועדת הרבנים של 'דגל התורה' - עליה נמנים הרב ברוך שמואל דויטש, הרב צבי פרידמן, והרב נתן זוכובסקי - לישיבה מיוחדת בבית הגרי"ש אלישיב שתתקיים בשעה 19:00. גורם בכיר, המקורב לוועדת הרבנים, אומר היום ל'בחדרי חרדים': "נטית ליבו של הגרי"ש היא לרוץ במאוחד, בפרט בימים קשים אלו, אך יש גורמים מילטנטיים בוועדת הרבנים שינסו לדחוף לריצה בנפרד, מתוך טענה שרק מפלגה ליטאית תדאג לעולם התורה במצב הכלכלי הקשה שאנו שרויים בו".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי הבוקר (א') התקשר ח"כ משה גפני לח"כ אברהם רביץ, וביקש ממנו להגיש בקשה דחופה לדחיית הבחירות, בעקבות המצב הביטחוני הקשה. כשהסיבה האמיתית העומדת מאחורי הבקשה היא מתן מרווח נשימה לניהול מו"מ עם 'אגודת ישראל'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד