כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

אגו"י ודגל התורה: רצים יחד!

לפי ההסכם, שנחתם במשרדי 'דגל' בירושלים, 'יהדות התורה' לא תקח תפקיד בכיר, ללא הסכמת שני הצדדים. 50:50 בעשירייה הראשונה. ליצמן ממשיך לעוד קדנציה וליזרזון נציגה השני של גור

מגיעים למשרדי 'דגל' בירושלים, לקראת חתימת ההסכם. צילום: יואל רייזנר,  'חרדים'
מגיעים למשרדי 'דגל' בירושלים, לקראת חתימת ההסכם. צילום: יואל רייזנר, 'חרדים'

"השפיות ניצחה", כך אומר הערב לאתר 'בחדרי חרדים' גורם בכיר ב'אגודת ישראל'. "האמת, לא הבנתי מה חשבו ב'דגל התורה' - ללכת לפילוג בגלל חצי חבר כנסת ותפקיד כזה או אחר?" הוא מוסיף בסרקזם לא מוסווה.


ח"כ ליצמן או הרב דב לנדאו?

הישורת האחרונה: הצעות הפשרה


הערב (א') - אחרי יום של דיונים קדחתניים - נפלה ההחלטה: הולכים יחד. כל הסיעות ב'יהדות התורה' הבינו שאי-אפשר, בימים קשים אלו, ללכת לפילוג, ויהיו הסיבות צודקות ככל שיהיו.

וכך, לאחר שהתקבלה ההחלטה האסטרטגית, הדרך להסכם הייתה מהירה מתמיד. עיקרי הדברים מוכרים, ומה שנשאר זה לחתום על הסכם, ולהשתדל להתחמק ממוקשים בעייתיים שיכולים לגרום לפיצוץ בין שני צדדים כל-כך רגישים.

בפגישה שנערכת בדקות אלו (20:00), במשרדי 'דגל התורה' בירושלים, משתתפים מצד 'דגל התורה': ח"כ משה גפני, ח"כ אורי מקלב, מועמדה השלישי של הסיעה לכנסת מנחם כרמל, ואברהם וובר. ומצד 'אגודת ישראל': המזכ"ל חנוך זייברט, יו"ר 'אגודת ישראל' יוסף קופרברג, וח"כ מאיר פרוש.

הפגישה נערכת באווירה מפויסת ורחוקה כמטחווי קשת מההצהרות הלוחמניות שנשמעו עוד הבוקר. הצדדים הגיעו כדי לרוץ ביחד, זוהי התחושה. מה שנשאר לסגור עד הזמן שנותר להגשת הרשימות, הם ההסכמים הפנימיים, מה יהיה במקרה של ארבעה או של חמישה מנדטים, מי ייתן רוטציה למי וכדומה.

בפגישה שהתקיימה במעונו של הגרי"ש אלישיב ברחוב חנן 10 עם רבני 'דגל התורה', הוחלט ללכת לאיחוד. רבני 'דגל התורה' ביקשו מח"כ אורי מקלב, כי לפני החתימה הסופית על ההסכם, יובא הנוסח הסופי לאישרור סופי אצל הגרי"ש אלישיב.

בשעה זו (21:25), נפרדו הצדדים, כשאנשי 'אגודת ישראל' עוברים למשרדי 'אגודת ישראל' ברחוב פרס, ואנשי 'דגל התורה' נסעו אל בית הגרי"ש אלישיב, על מנת להציג לו את ההסכם הסופי.

גורם בכיר ב'דגל התורה' אומר ל'בחדרי חרדים': "ההסכם כבר גמור ומוכן לחתימה. 'אגודת ישראל' הלכו לחתימה על הסכם פנימי בנושא הרוטציה, ואנשי 'דגל' הלכו לגרי"ש על מנת לקבל את ברכתו על ההסכם, בשעה הקרובה צפויה החתימה הסופית".

ואלה עיקרי ההסכם עליו חותמים שני הצדדים - אגו"י ודגל התורה:

לגבי התפקיד הבכיר: הסיעות הגיעו להבנה שמעניקה לכל אחד מהצדדים מרווח נשימה ויכולת להציג הישג בפני קהל הבוחרים שלו. בהסכם נכתב כי המפלגה לא תקח שום תפקיד בכיר, ללא הסכמת שני הצדדים.

לגבי הרשימה - הצדדים הגיעו להבנה שהולכים על 50:50, עם יתרון ל'אגודת ישראל' במקומות ברשימה. כלומר, 'אגודה' מקבלת את המקומות 1,3,5,6,9 ואילו 'דגל התורה' מקבלת את 2,4,7,8,10.

הפתעה נרשמה בגזרת 'הסיעה המרכזית', כאשר במקום התשיעי השייך לה הוצב אברהם יוסף ליזרזון.

וזה סדר הרשימה, כפי שמסתמן נכון לעכשיו:

במקום הראשון: ח"כ יעקב ליצמן-הסיעה המרכזית גור.

במקום השני: ח"כ משה גפני-דגל התורה.

במקום השלישי: ח"כ מאיר פרוש-שלומי אמונים.

במקום הרביעי: ח"כ אורי מקלב-דגל התורה.

במקום החמישי: מנחם אליעזר מוזס- הסיעה המאוחדת.

במקום השישי: ח"כ לשעבר ישראל אייכלר-בעלזא.

במקום השביעי: מנחם כרמל-דגל התורה.

במקום השמיני: יעקב גוטרמן–דגל התורה.

במקום התשיעי: אברהם יוסף ליזרזון-הסיעה המרכזית

במקום העשירי : הרב חדד נציג בני התורה-ספרדי- דגל התורה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד