ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"אין צורך לעזוב את נתיבות"

מבצע 'עופרת יצוקה' גרר התבטאויות שונות של גדולי ישראל. האדמו"ר מצאנז: "השמיטה תגן על קוממיות". האדמו"ר מערלוי לחסידיו: "לא לעזוב את אשדוד. לומר 'פיטום הקטורת' מתוך קלף"

מחבלים יורים קאסם על ישראל
מחבלים יורים קאסם על ישראל



מבצע 'עופרת יצוקה' גרר התבטאויות שונות של גדולי ישראל, המתייחסות למצב ועונות על שאלות העומדות על סדר היום.

אברך שהגיע במוצאי-שבת אל הגר"ח קנייבסקי ושאל האם לחזור לעירו נתיבות, לאחר שהייה בבני ברק, נענה: "עדיף שלא. תמתין יום-יומיים לראות איך המצב הביטחוני מתפתח". הגר"ח הוסיף, כי "אין צורך לעזוב את העיר, אבל עדיף שלא לשוב אליה, כמובן למי שיכול".

הגר"ג אדלשטיין, השיב במענה לשאלת בנו, הרב יוסף אדלשטיין, שנשלח על-ידי בתו, המתגוררת בנתיבות ושהתה בבני-ברק בשבת - האם לשוב לעיר: "נתיבות זו עיר של תורה, ותורה מגנא ומצלא, כמו שאומרת הגמרא: 'תלמידי חכמים... אינם צריכים שמירה'. ומכיוון שלא מדובר בירי על כל בית ולא בכמות גדולה, לא ברי הזיקא ולא צריך לעזוב.

"אולם", הסתייג הגר"ג. "בכל אופן יש דין של 'ונשמרתם לנפשותיכם'. צריך להישמע לכוחות הביטחון, ובעת שנשמעת צפירה יש להיכנס למקלטים".

שאלה מעניינת נשאל האדמו"ר מצאנז, על ידי אחד מחסידיו המתגורר במושב קוממיות שבדרום: האם צריך לעזוב את היישוב לאור הערכות ראשי מערכת הביטחון, כי יש חשש שירי החמאס יגיע עד לאזור מגוריו?

האדמו"ר השיב: "בעזרת ה' לא יגיעו הקסאמים לקוממיות, מכיוון ששמירת השמיטה ביישוב מגינה עליו".

גם האדמו"ר מערלוי נשאל על-ידי מספר מחסידיו, המתגוררים באשדוד, האם לעזוב את העיר? האדמו"ר השיב כי אין צורך, והורה להם לומר את 'פיטום הקטורת' מתוך קלף בתפילת שחרית ובמנחה, הידועה כסגולה לשמירה.

לאחר מכן, מנה האדמו"ר פרקי תהילים לתפילה בסדר הבא: נ"ז, נ"ח, נ"ט וע"ה, ופרקים ק', ק"ג, קכ"א וקמ"ג. סדר הפרקים נתלה בכל בתי הכנסת של החסידות, עם הוראה לומר אותם בכל יום.

מאידך, נשמעו דברים מפי הגר"י מאיר, ראש ישיבות 'הנגב', המתגורר בנתיבות. במהלך סעודה שלישית, לאחר אמירת דברי התורה על הפרשה, הוסיף הגר"י בצער רב: "מי יודע חשבונות שמים. אולי ירי הקסאמים בא לרמז לנו על חילול ה' הנורא שהתרחש בעירנו במערכת הבחירות, וכעת תובעים את עלבונה".

המלחמה לא פסחה גם על משגיחי הכשרות, שבמהלך השנה שוהים בשדות ובמפעלים בכל גזרת עוטף עזה. אלו קיבלו הוראה מראשי ועדי הכשרויות שלא להגיע לאזור עקב היותו מקום סכנה, עד יעבור זעם.

פורסם בעיתון 'מרכז העניינים'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד