ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

מטח טילים: הרוגה ופצועים באשדוד

בפעם הראשונה מאז מלחמת העצמאות: טילים באשדוד. היסטריה בקהילה החרדית בעיר: ישיבות גור מתפנות לערד. תלמידי ישיבת בעלזא ילמדו בירושלים. הרוג ופצועים גם בנחל עוז

מקום הנפילה באשדוד
מקום הנפילה באשדוד



בשעה 20:00 כונסה הצמרת הביטחונית לדיון חירום. בתום הערכת המצב בקריה עם צמרת מערכת הביטחון, שיגר שר הביטחון, אהוד ברק, מסר מאיים כלפי חמאס. הוא שב וקרא לתושבי רצועת עזה להתרחק מאזורי טרור לבל ייפגעו. לאחר הערכת המצב התכנסו ראש הממשלה, שרת החוץ וברק לדון בהמשך הפעולה.

מיד לאחר המסר המאיים של ברק, מעט אחרי 21:00, נשמעה אזעקה באשדוד וזמן קצר לאחר מכן פגעה רקטה מסוג גראד בקורט 22 מ"מ ברכב שנסע ברחובות העיר. שתי צעירות שנסעו ברכב נפגעו, אחת מהן באורח אנוש - ומאוחר יותר נפטרה מפצעיה. השנייה נפצעה באורח קשה.

שלושה בני אדם נוספים שהיו במקום נפצעו באורח קל. כל הפצועים פונו לבית החולים "קפלן" ברחובות. צוותי מד"א שהוזעקו למקום טיפלו ב-6 נפגעי חרדה.

זו הפעם הראשונה בה נפל טיל בעיר אשדוד מאז מלחמת העצמאות.

האדמו"ר מערלוי לחסידיו: "לא לעזוב את אשדוד"


הרקטות הללו הצטרפו ללמעלה מ-80 רקטות שנחתו היום בשטח ישראל.

בעקבות התקפת הטילים ארעה הפסקת חשמל ברובע ג' (רובע חרדי) באשדוד שהוחשך כולו. גם ברובע ח' שעל ידו נפלו רקטות הגראד והוא הוחשך בחלקו.

בישיבות הנמצאות באשדוד התכנסו לדיון חירום. הלחץ של ההורים לא הותיר הרבה ברירות, ובישיבות גור בעיר החליטו על העתקת התלמידים לערד, עד אשר תבוא רגיעה. בישיבת בעלזא בעיר עדיין לא חזרו מחופשת החנוכה, ובהנהלת הישיבה החליטו שלא להחזיר את התלמידים ללימודים ולחפש מקום לימודים חילופי בירושלים.

עיריית אשדוד הודיעה כי נכון לעכשיו, מחר יתקיימו לימודים בעיר אשדוד, פרט למוסדות חינוך אשר נמצאים בקראונים או במבנים יבילים.

טילים נפלו גם באשקלון ובקיבוץ נחל עוז: אדם אחד נהרג הערב מפגיעת פצצת מרגמה בקיבוץ נחל עוז שבשער הנגב. אדם נוסף נפצע באורח קשה ואדם שלישי נפגע באורח קל. הפצועים פונו באמצעות מסוק לבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע. באשקלון פגע טיל בבית ספר.


מתח כבד

מי שנכנס הבוקר (ב) למוסדות החינוך באשדוד גילה מציאות חדשה: בקומות העליונות של המבנים פינו את הכיתות לטובת הצטופפות בקומות התחתונות והמוגנות יותר. פיקוד העורף הורה למנהלי מוסדות החינוך על הוראה זו עקב חשש גבוה מנפילות נוספות של טילים באשדוד, בפרט לאחר שאתמול התברר כי לחמאס יש יכולת מוכחת לפגוע בעיר.

העיר אשדוד שרויה במתח כללי כתוצאה מהמצב: הדי קולות הנפץ של נפילת הטילים אתמול בישובים הצמודים לאשדוד נשמעו היטב בעיר, והבהירו גם לספקנים מבין תושביה כי הם בתווך האיום המיידי.

ילדים היוצאים מבתיהם מקבלים הוראות מההורים לעבור את הדרך ברחובות העיר במהירות, וברגע הישמע אזעקה להימלט אל תוך חדר מדרגות הסמוך ביותר.

מחר (ג) אמורים לשוב אל לימודיהם גם התלמידים בבתי הספר הכלליים בעיר, שהיו עד כה בחופשת חנוכה, נתון שמעורר כאבי ראש לא קלים בפיקוד העורף והאחראים על הביטחון העירוני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד