י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כל מספר זוכה

האדמו"ר מבעלזא הפתיע את החסידים, כשאיפשר לכל חסיד שתרם אלף דולר להחזקת המוסדות לשחק לפניו בסביבון ולזכות בברכה מיוחדת. המשחק הניב כחצי מיליון דולר

האדמו"ר מבעלזא
האדמו"ר מבעלזא

כחצי מיליון דולר נערמו אמש (ב) על שולחנו של האדמו"ר מבעלזא עבור מוסדות התשובה של החסידות- צוהר, תורה ואמונה וארגונים נוספים.

מצוקת מוסדות התורה בכלל, ומוסדות התשובה בפרט, נוגעת מאוד ללבו של האדמו"ר שמעודד ומדרבן את העסקנים שלא להרים ידיים, וימצאו פתרונות למצוקה הכלכלית הקשה.

אתמול בשעות הבוקר, לאחר תפילת שחרית, הודיע האדמו"ר במפתיע לאחד מגבאיו, כי לאחר עריכת השולחן של "זאת חנוכה", ישחק האדמו"ר ב"דריידל" (סביבון) באולם ה"גרויסע שטוב" (אולם הטישים), וכי כל מי שיתרום 1000 דולר עבור מוסדות התשובה של החסידות, יוכל להשתתף במשחק.

יצוין, כי בכל שנה נוהג האדמו"ר לשחק בסביבון אחר ה'טיש' של 'זאת חנוכה', אבל זאת בחדר קבלת הקהל שבמעונו. המשחק נערך במסגרת מצומצמת של גבאים, בני משפחה וחברי המקהלה שמנעימים בשירה, במהלך הדלקת הנרות מדי ערב.

השנה, כאמור, הודיע האדמו"ר שהמשחק יתקיים בהיכל הטישים, בהשתתפות כל הקהל, וכל התורמים יוכלו לשחק לפני האדמו"ר ולהגיש את בקשותיהם לברכה והצלחה בכל ענייניהם.

הדברים נודעו בשעות הצהריים, ובכל ריכוזי חסידות בעלזא בארץ ובעולם התקבלה הידיעה המרעישה בהפתעה ובשמחה רבה.

אחרי הטיש, השתרך תור ארוך לפני שולחנו של האדמו"ר. חסידים החלו עוברים לפני האדמו"ר עם תרומת האלף בידם האחת, כשעל המעטפה נרשמו השמות והבקשות המיוחדות. כל מי שעבר קיבל 'דריידל' כדי לסובב סיבוב אחד. אחר-כך זכה כל אחד מהם לקבל את ברכת קדשו של האדמו"ר, בצירוף מטבע ברכה מיוחדת שהוטבעה במיוחד לשם כך.

למעלה משעה עברו מאות תורמים. כאשר בסופו של דבר נספרו קרוב ל-500 מעטפות שכל אחת מהן מכילה אלף דולר עבור מוסדות התשובה. ובמספרים: תוך כשעה נכנסו לקופת המוסדות קרוב לחצי מיליון דולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד