י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

והמצב באמת נהיה יותר גרוע

'מיר' כבר בפיגור של יותר מחודש בתשלום המשכורות. ראש הישיבה: "בנוגע לעבר, הווה ועתיד, אינני מתחייב. אשתדל". 'קרן ההצלה' של הכוללים, ספגה מכה קשה: רעננט הפסיד מאות מיליוני דולרים

אין כסף. ישיבת מיר
אין כסף. ישיבת מיר

המשבר הכלכלי בעולם התורה הולך ומחמיר: ראש ישיבת מיר, הגרנ"צ פינקל, דיבר ביום חמישי האחרון במהלך מסיבת חנוכה שהתקיימה בישיבה ואמר, בהתייחסו למשכורות: "בכל מה שנוגע לעבר הווה ועתיד אינני מתחייב, אני אשתדל".

ישיבת מיר, שהייתה ידועה כאחד ממוסדות התורה היותר יציבים מבחינה כלכלית, כבר נמצאת בפיגור של יותר מחודש בתשלום המשכורות לאברכים. "הישיבה נמצאת במצב הקשה ביותר שידעה", אומר גורם מהנהלת הישיבה בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים'. "כך, לדוגמא, בישיבת מיר ברכפלד בה ראש הישיבה השקיע רבות - הורידו את התקציב. תלמידי הישיבה מרגישים שתקציב חדר האכול ירד עד למאוד, ומבינים את המצב הקשה".

אך לא רק אלפי אברכי ישיבת מיר סובלים עקב המצב הכלכלי הקשה בעולם.

גם 'קרן ההצלה' לאברכי הכוללים, ספגה מכה קשה: כפי שפורסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', פעלו הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא לגייס לטובת הקרן את אחד היהודים העשירים בתבל - אריה רננט, כדי שירים את התרומה הגדולה הראשונה, ובעקבותיו יתרמו גם נגידים נוספים. ראשי הכוללים הגדולים נפגשו עם רבי דוד אבוחצירא, כדי לדון בנושא, ולשם כך אף הגיע לביקור בזק בארץ מקורבו של מר רעננט, הרב קלאצקי, שביקר בבתיהם של גדולי ישראל.

אלא שבימים האחרונים התברר כי כל התקוות היו לשווא: רעננט הפסיד מאות מיליוני דולרים בהשקעותיו אצל ברנרד מאדוף, האיש שהונה מאות אנשי עסקים ומוסדות.

מאז קבלת הבשורה הקשה, ראשי הכוללים אינם יודעים מנוחה.

גם מאות אברכי כולל פוניבז' לא ידעו ימים קשים כמו אלו. בימים האחרונים חולקו מילגות לאברכים, אולם הסכום שהועבר היה רק מהתקציב שמקבלת הנהלת הישיבה ממשרד הדתות. ואברכי כולל פוניבז' יצטרכו לחזר אחר קרנות נוספות כדי "לסגור את החודש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד