ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

גאידמק מוכר את 'ביקור חולים'

פחות משנה לאחר שרכש אותו והפך לתקוות העובדים והגמלאים, ארקדי גאידמק צפוי למכור את בית החולים הוותיק. שתי קבוצות מתעניינות והסכם צפוי עד לסוף השבוע הבא

בית החולים ביקור חולים. צילום:012net
בית החולים ביקור חולים. צילום:012net


עכשיו זה רשמי: ארקדי גאידמק החליט להעמיד את בית החולים 'ביקור חולים' למכירה. השבוע הודיע גאידמק ליו"ר הוועד המנהל, דודי זילברשלג, כי הוא אינו מעוניין להמשיך לשאת בנטל הגירעונות הכבדים של בית החולים.

"בימים האחרונים הורה ארקדי גאידמק להוציא את בית החולים למכירה, מאחר שהוא אינו יכול לעמוד בנטל הכלכלי", אמר זילברשלג ל-YNET. "למרות רצונו למכור את בית החולים, ההנחיות שלו אלינו היו ברורות מאוד והוא ביקש בעיקר לשמור על עתידו של בית החולים. אין זה סוד שארקדי ממורמר, אבל הנחייה שלו אינה מתמקדת בתוצאה הכספית של המכירה, אלא בטובת העובדים".

בינתיים, אומר זילברשלג, צפויים לבוא גם קיצוצים בהמשך, אך הוא שולל בתוקף את האפשרות שיהיו פיטורים של עובדים.

לפי YNET, בימים האחרונים מקיימים שני גופים מרכזיים משא ומתן עם הנהלת בית החולים במטרה לרכוש אותו. בסוף השבוע אמורים הגופים לקבל הערכה רשמית ממשרד רואי חשבון על ניהולו של בית החולים ועל מצבו הפיננסי. אם התוצאות יהיו חיוביות, ייתכן שהעסקה תצא אל הפועל כבר בימים קרובים. ככל הידוע כעת, אין כיום גופים מחו"ל המעוניינים ברכישת בית החולים. שני הפונים שהתעניינו עד כה ברכישת בית החולים היו ישראלים.

לדברי גורם בכיר בבית החולים, ההנהלה הגיעה להבנות בסיסיות עם הרוכשים, כשהתנאי המרכזי הוא המשך הפעלת המוסד בציביון חרדי. "להערכתי, המחיר שיינתן על בית החולים בסופו של דבר יהיה נמוך באופן משמעותי מהסכום ששילם עליו גאידמק, שהתמודד אז מול רוכשים נוספים. המצב כיום בשוק אינו טוב, ועיקר מטרתה של הנהלת בית החולים היא לשכנע את המשקיע החדש לקחת אחריות על הגרעון השוטף של בית החולים, שעומד כיום על כעשרים מיליון שקל בשנה".

בקרב עובדי בית החולים שוררת בעיקר אכזבה מהצעד של גאידמק. "איש לא דיבר איתנו בשבועות האחרונים ולא סיפר לנו על התוכניות של בית החולים. העובדים פה חיים על שמועות ועל קריאת עיתונים, ואינם מעודכנים על המתרחש. מן הראוי שמישהו מחברי ההנהלה ידבר עם העובדים וירגיע קצת", אומר אחד העובדים ומוסיף לסיכום: "אנשים פה לחוצים ואינם יודעים מה יהיה עתידם לאחר שהספינה הזו כבר היטלטלה פעמים כה רבות".

קישורים:
מקור: YNET
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד