י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סוף לדוכני הרוכלות בגאולה?

בית המשפט קבע כי העיריה תפנה דוכן רוכלות שנתנה היתר להצבתו ברחוב שטראוס. הסיבה: לפי החוק "אין לאשר כל רוכלות בתחום עיריית ירושלים 'על כל מדרכה שרחבה אינו עולה על 5 מטרים'"

באסטה בגאולה. צילום: עזרא לנדאו
באסטה בגאולה. צילום: עזרא לנדאו

בשנים האחרונות 'סובלת' שכונת גאולה מדוכני רוכלות רבים, אשר מפריעים לעוברים ושבים, וכמעט שאינם מותירים מעבר להולכי הרגל. עקב כך נאלצים הולכי רגל, ובעיקר נשים, ילדים ודוחפי עגלות, לרדת לכביש - ולהסתכן.

מתברר, כי עיריית ירושלים, ברצונה לפנות את רחוב יפו מדוכני הרוכלות, הפנתה את בעלי הבסטות לשכונת גאולה, הצפופה בלאו הכי. זאת ועוד: אחד התנאים לקבלת רשיון רוכלות מאת העיריה הוא היותו של בעל הבסטה נושא התואר המפוקפק 'אסיר משוחרר', שכן העיריה מעוניינת לשקם את האסירים על חשבון התושבים.

התושבים ברחוב שטראוס 32 לא הסכימו לכך, והגישו עתירה כנגד העירייה, שלא תיתן רשיון להקמת בסטה בסמוך לביתם. בין היתר טענו העותרים, כי הדוכן הוצב בלא שניתנו כל ההיתרים והרישיונות הנחוצים לכך, וכי הוא חוסם את הכניסה לבניין והמעבר במדרכה הסמוכה.

השופט משה סובל קבע כי על פי חוקי התכנון והבניה, לא ניתן לתת לדוכן היתר לפי חוק התכנון והבניה, וכי על פי הנהלים של העירייה עצמה, אין לאשר "כל רוכלות בתחום עיריית ירושלים, 'על כל מדרכה שרחבה אינו עולה על 5 מטרים'. וכי למרות זאת, התירה העירייה להציב דוכן על גבי מדרכה צרה ביותר, שאילצה את הולכי הרגל לסטות מהמדרכה לכיוון הכביש, על מנת להקיף את הדוכן ולהמשיך בדרכם".

לפיכך הורה השופט לעיריית ירושלים לפעול לאלתר לסגירת הדוכן ולסילוקו מהמקום, כל עוד אין לו היתר בניה ורשיון כדבעי. כמו כן חייב את העירייה לשלם לעותרים שכר טרחת עורך-דין בסך של 9,000 שקלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד