י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רבבות בעצרת 'שלושים לקדושים'

קהל רבבות השתתף הערב (ד') בעצרת 'שלושים לקדושים' בכיכר השבת בירושלים. הקהל שעמד בחלק ניכר מהזמן תחת גשם שוטף שמע את דברי האדמו"ר מגור הגר"ש וואזנר והאדמו"ר מתולדות אברהם יצחק

העצרת בכיכר השבת. צילום, אליהו הלוי
העצרת בכיכר השבת. צילום, אליהו הלוי

לאחר אין ספור משלחות אצל גדולי הרבנים, והיהערכות חסרת תקדים הסתיימה בשעה זו עצרת הענק 'שלושים לקדושים' שנערכה בכיכר השבת במרכז העיר ירושלים, במעמד אלפי יהודים מכל גווני הקשת.

שלוש שעות לפני פתיחת האירוע נסגרו לתנועה כל הכבישים המובילים למקום, ושוטרי משטרת ישראל מאבטחים את כל האזור ומונעים כניסת כלי רכב למתחם.

קהל הרבבות עמד בחלק מהזמן תחת גשם שוטף, אך לא נרתע ועמד בגבורה שעות ארוכות ושמע את משא הרבנים שדיברו על האסון הנורא, ועל הלקח שאנו אמורים להפיק ממנו.

את האירוע פתח האדמו"ר מגור, שהגיע למעמד. הוא ברך את הקהל ואמר: "השי"ת יעזור שלא נשמע עוד בשורות כאלו ושנתבשר רק בשורות טובות. ה' יעזור שיהיו בשורות טובות בארץ ישראל". בתום דבריו עזב האדמו"ר את המקום. את דבריו מסר לקהל גאב"ד מאקווא.

הגר"ש הלוי וואזנר, נשא דברים נרגשים בשידור חי מביתו בבני ברק. הרב וואזנר הרבה לצטט מאמרי חז"ל בנושא קידוש ה' ולאחר מכן עורר את הקהל לתשובה.

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ששיכל את חתנו באסון, ברך גם הוא את הקהל ואמר בין היתר: "בעל התניא אומר כי בזמן הבית, כדי לחזור בתשובה היה על היהודי להביא קרבן, שהיה מקרב אותנו לקב"ה. כאן הקרבנו כל כך הרבה קורבנות, יתומים ואלמנות שנותרו. יהי רצון שלא נצטרך יותר להקריב ונזכה לביאת המשיח".

כמו כן באירוע נשא דברים הגר"ל גרונר מזכירו של הרבי שהגיע לאירוע במיוחד מארצות הברית.

את המעמד הנחה רבי זושא בורביץ ראש כולל 'שבט הלוי' בירושלים.

לקראת סיום המעמד קרא קהל הרבבות מספר פרקי תהילים להצלחת המבצע בדרום ולרפואת הפצועים באירועי הימים האחרונים.

בדברי סיום כובד רבה של כפר חב"ד הגר"מ אשכנזי. הוא נשא את הנאום תחת גשם שוטף.

כמו כן השתתפו באירוע האדמורי"ם: נדבורנה, סדיגורא, מאקאווא, טשרנוביל, באיאן, והגר"מ ברנסדופר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד