י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

למה ביטל הגר"ד סגל 'ועד' בישיבה?

הגר"ד סגל מעביר שיחה אחת לשבועיים בישיבת תפרח. השבוע מסר את השיחה, למרות שנפלו טילים בעיצומה. אך את הוועד שמוסר לבחורים משודכים - לא מסר, בעקבות טלפון שקיבל

ישיבת תפרח אמש בתפילת מעריב
ישיבת תפרח אמש בתפילת מעריב

מידי שבועיים מגיע המשגיח הגר"ד סגל למסור את שיחתו בישיבת תושיה – תפרח. מיד לאחר השיחה, מוסר הגר"ד ועד לקבוצה מצומצמת מתלמידי הישיבה. השבוע נתלה פתק בישיבה, שהוועד מיועד לאלו מבני הישיבה, הנמצאים בתקופת אירוסיהם.

ביום ג' הגיע הגר"ד סגל למסור את השיחה. תוך כדי השיחה נשמעה הצפירה במושב תפרח, ושניות בודדות לאחר מכן נודע כי הנפילות אירעו בתחום היישוב. הגר"ד סגל, שהיה בעיצומה של מסירת השיחה, המשיך את דבריו כרגיל, למרות צופרי האזעקה. הוא אף הבטיח לתלמידים שהטילים לא יפגעו בישיבה. ואכן, למרות נטישה של ישיבות רבות את איזור הדרום, ישיבת תפרח נשארה במבנים, ואף בשעת שמיעת צפירות ממשיכים התלמידים ללמוד כרגיל.

בתום השיחה, המתינו תלמידי הישיבה המאורסים לוועד לחתנים, אלא שלהפתעתם אמר להם הגר"ד שהיום לא יתקיים 'ועד'. לשאלת הבחורים מדוע - השיב הגר"ד סגל כי קיבל טלפון מאישתו, ששמעה על הנפילות בתפרח, ומבקשת שישוב מהר הביתה.

לאחר מכן נמלך בו ואמר, שהיום יתקיים ועד אך בן משפט אחד: "אישתי ביקשה ממני לחזור הביתה. דעו לשמוע ולהתחשב במה שהאשה אומרת..."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד