י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נכנסים לעזה: "מודעים לאתגרים"

צה"ל פתח בפעולה קרקעית מצפון וממזרח רצועת עזה. שר הביטחון במסיבת עיתונאים: "אנו יודעים שכניסה קרקעית מלווה באתגרים ואפילו קורבנות, אך לא נירתע"

נכנסים לעזה. צילום: דובר צה"ל
נכנסים לעזה. צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל החלו במימוש השלב השני של מבצע "עופרת יצוקה" - כניסה קרקעית לתוך שטחי רצועת עזה. מטרתו של שלב זה הינה לפגוע באופן קשה במערכים של ארגון הטרור חמאס באזורי הפעילות, תוך השתלטות על חלק משטחי השיגור, על מנת לצמצם את הירי לעבר יישובי ישראל.

שלב הפעילות הקרקעית מתבצע בהמשך ליעדי המבצע שהושגו עד כה ועל מנת לשרת את יעדו: פגיעה קשה בתשתית הצבאית של החמאס וחיזוק ההרתעה.

בשלב זה של הפעולה נוטלים חלק כוחות גדולים של חיל הרגלים, כוחות שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין, בסיוע של זרועות האוויר והים, וכן גורמי שירות הביטחון הכללי וגורמי בטחון אחרים. חטיבות צה"ל והכוחות המשתתפים במבצע נמצאים ברמת מוכנות וכשירות גבוהה למשימתם לאחר שהתאמנו לקראתה במשך זמן רב ולאחר תהליכי תכנון והכנה יסודיים. כמפקד המבצע משמש מפקד פיקוד הדרום, אלוף יואב גלנט.

צה"ל שב ומדגיש כי אזרחי רצועת עזה אינם יעד הפעולה וכי מי שמשתמש באזרחים - קשישים, נשים וילדים - כב"חומת מגן אנושית", הוא הנושא באחריות לפגיעה בבלתי מעורבים. כל מי שמשכן את הטרור בביתו, במרתפיו ונותן לו מחסה – הוא טרוריסט.

פעולת צה"ל הינה בהמשך להחלטת הקבינט הביטחוני, היא מתבצעת על פי התוכניות המבצעיות של צה"ל והיא תמשך בהתאם להערכת מצב רצופה שמקיים המטה הכללי של צה"ל. בהתאם להערכת מצב ננקטים צעדי ערנות וכוננות גם בגזרות אחרות.

פיקוד העורף נקט בפעולות המתחייבות בעורף בכל מרחב דרום הארץ ותושבי אזורים אלה נקראים להישמע להנחיות המיגון כפי שימסרו בכלי התקשורת.

שר הביטחון, אהוד ברק, כינס הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים בה אמר: "הצלחנו להנחיל מכה קשה לחמאס. הפצצנו 600 מטרות. לחמאס יש מעל 400 הרוגים ן-2000 פצועים. מתחילת המבצע נפלו בישובי הדרום כ-200 רקטות. יש לנו ארבעה הרוגים, אבל אנחנו נחושים להשלים את המשימה.

"להשלמת המשימה נדרש, פעולה קרקעית, היעד הוא להפסיק את פעילות טרור בעזה ולהביא שינוי יסודי של המצב בדרום. ההחלטה התקבלה לאחר בדיקת כל החלופות ולאחר בחינת כל התרחישים, אנחנו יודעים שיהיו אתגרים ואפילו קורבנות אך לא נירתע.

"אנחנו לא חפצים בעימות בצפון, אך אנחנו ערוכים לכל אפשרות", הוסיף ברק כשהוא שולח רמז עבה לנסראללה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד