ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

משבר כלכלי? עוברים לניהול חיצוני

המוסדות החרדיים מנסים לקצץ ולהתייעל בכל תחום. חברות ניהול חיצוניות, המנהלות גם קשרים עם תורמים, מצליחות להביא ליעול של עשרות אחוזים • כך פועלים מוסדות במשבר

כולל. אין למצולמים בתמונה קשר לכתבה. צילום:  מנח זרקא
כולל. אין למצולמים בתמונה קשר לכתבה. צילום: מנח זרקא

המשבר הכלכלי העולמי והתחזיות הפסימיות לקראת השנה הבאה, מביאים רבים ממנהלי המוסדות והישיבות בציבור החרדי להסתייע בחברות ניהול חיצוניות, המבטיחות חיסכון אדיר בהוצאות השוטפות, ואף שימור מקורות ההכנסה והתרומות.

נושא שימור התורמים מוכר לכולם. אין מנהל מוסד או ישיבה שלא מדווח על תורמים קבועים ונאמנים שליוו את המוסד לאורך שנים, ובימים אלה מתחילים להראות סימני נסיגה. המצב הכלכלי העולמי גורם להם לעצור את התרומות או לצמצמן באופן משמעותי. מסיבה זו, רבים מהמנהלים מביעים עניין רב בחברת ניהול מקצועית, המצוידת בשיטות שימור תורמים ואף הרחבת מעגל התורמים הקיים.

שימור התורמים הקבועים נעשה בהצעות להקדשת יום לימודים לעילוי נשמת יקירם, ובקרב קהלים מסוימים ישגר להם ברכות מזל טוב ושי לרגל יום הולדתם. יתרון משמועתי נוסף הוא השקט הנפשי של כל מנהל מוסד, ביודעו שכל הפרטים הטכניים נתונים בידיים המקצועיות ביותר.

רעיון הניהול המקצועי נולד כתוצאה מהמעמסה הגדולה המונחת על כתפי מנהלי המוסדות בניהול השוטף של ענייני משרדם. כיום, כל מנהל שנועץ את המפתח בחור המנעול של משרדו, עוד לפני שהחל את יום העבודה, מוציא סכומים בני חמש ספרות על הוצאות גבוהות של אחזקת המשרד, על הצוות המאייש, על ציוד ועוד.

"הניסיון מלמד כי כ-50 אחוז מהצלחת המוסד או הארגון, תלוי בניהול נכון של המשרד", אומרים בחברה העוסקת בשימור קשר עם תורמים במוסדות חרדיים. "לא כל מוסד או ארגון יכול להרשות לעצמו להחזיק צוות משרד מקצועי. לכן מנהלים רבים מוצאים עצמם בקשיים רבים, שלא לדבר על עלויות ההחזקה הגדולות של צוות המשרד".

התפיסה המהפכנית הזו גורסת, כי אין שום צורך שענייני המשרד יטופלו בתוך המוסד ויגזלו תשומת לב רבה. מן התבונה הוא, שהנטל המשרדי ינוהל מבחוץ, על ידי אנשי מקצוע מובילים בתחום, ובכך יחסוך רבות בעלויות המשרד ויתרום לאין שיעור לייעול המוסד.

המחסום העיקרי מפני חברת ניהול חיצונית הוא נושא האמינות והדיסקרטיות, החשובים מאוד לכל מנהל מוסד. בנושא זה עושים החברות הכול כדי להדגיש את חובת האמינות, כאשר כל העובדים מוחתמים על הסכם סודיות עוד בטרם כניסתם לעבודה. נאסר עליהם להוציא רעיונות או פרטים מזהים באשר ללקוחות או פרטים ממעגל התורמים שלהם. כמו כן החברה מתחייבת לשמור אצלה כל פירור מידע שלא יזלוג החוצה, ומתחייבת להציג לכל מוסד שקיפות מלאה של התנהלות והוצאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד