י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מי ידיח את מי?

יו"ר ועד תושבי מירון דורש להדיח את מנהלי 'המרכז הארצי למקומות הקדושים', בעוד המנהלים דורשים את הדחתו של היו"ר. והכל בגלל טענות על הזרמת שפכי ביוב ומבנה בלתי חוקי

מירון. צילום: שמעון מירוני
מירון. צילום: שמעון מירוני

מלחמה גם בצפון: יו"ר ועד תושבי מירון, הרב מרדכי הלפרין, דורש את הדחתם של מנהלי 'המרכז הארצי למקומות הקדושים', הרב יוסף שווינגר והרב ישראל דרעי, ומנגד דורשים מנהלי 'המרכז לפיתוח המקומות הקדושים' את הדחתו של הרב הלפרין מכל תפקיד ציבורי בכלל ובמירון בפרט.

המלחמה בין הצדדים פרצה לאחר שוועד היישוב טען, כי "אנשי 'המרכז הארצי למקומות הקדושים', העמידו מבנה בלתי חוקי ליד ישיבת 'בני עקיבא' במירון, כאשר בתחילה דובר על הבאת המבנה רק לצורך ארגון אירועי ל"ג בעומר, והזרימו שפכי ביוב על קרקע המשמשת לבריכת מי שתייה של תושבי היישוב". לטענת אנשי היישוב, המבנה משמש גם את אורחיהם ומקורביהם של מנהלי המרכז לשהייה במירון, בסופי השבוע ובחגים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר יו"ר ועד מירון: "מקרה כזה אינו יכול לעבור בשתיקה. אם מנהלי המרכז ימשיכו בהתנהלות זו, אנו ננתק כל מגע עימם, ויהיו השלכות לגבי ארגון אירועי ל"ג בעומר".

גם יו"ר המועצה האזורית מרום הגליל, שלמה לוי, ביקר קשות את מנהלי 'המרכז הארצי למקומות קדושים'. לדבריו, הם משמשים במעשיהם דוגמה שלילית לפורעי חוק ולמצב של 'איש הישר בעיניו יעשה' במתחם ציון רשב"י.

במהלך ביקור של מבקר המדינה באתר רשב"י במירון, הועלתה בפניו הטענה על הזרמת מי השופכין מהמבנה. במקום נכחו מנהל המרכז הארצי לפיתוח מקומות הקדושים, הרב יוסי שווינגר, ויו"ר ועד מירון הרב מרדכי הלפרין.

הרב שווינגר התגונן בפני המבקר וטען בפני הרב הלפרין: "טול קורה מבין עיניך. גם לך יש מבנה שאינו חוקי, העומד שמונה מטר מהקראוון המצומק שלנו, המשמש בין היתר גם כ'בית חב"ד'".

טענה זו עוררה את זעמו של יו"ר ועד מירון, האומר כי זו התנכלות לבית חב"ד. "בית חב"ד במירון, כמו כל בתי חב"ד פזורים בכל רחבי העולם ובכל רחבי הארץ, מזכה המוני יהודים בהנחת תפילין ומשמש כתובת לכל עניין יהודי. מלבד זאת, בית חב"ד ממוקם על קרקע של היישוב מירון ובאישור המושב - ולא במתחם רשב"י".

שווינגר ל'בחדרי חרדים': יש שם עוד כ-40 מבנים ודוכני רוכלות שאינם חוקיים ומהווים מטרד לתושבי היישוב. איני מבין מדוע ראשי היישוב באים בטרוניה כלפי 'המרכז לפיתוח מקומות הקדושים', כאשר הם בעצמם עומדים מאחורי העמדת מבנה לא חוקי".

הרב ישראל דרעי אומר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים': "מה שאנחנו שמרנו כסוד, מפני כבודו של הרב הלפרין, בא זה האחרון וגילה את פרצופו ברבים. יש לו דין 'מוסר ורודף'. בא נגיד שהוא מחפש את החוק והסדר, הרי יש פה אנשים רשמיים שעומדים מאחורי פעילות זו, למה הוא לא יכול להגיע לדבר איתנו ונגיע לפתרון הבעיה?

"בו בזמן שהבעיה האמיתית לא באה על פתרונה בדמות רוכלים ודוכנים המוקמים ללא רישיון והם אשר פוגעים בקדושת המקום ובהטרדת התושבים, אך כשאנו רואים שהוא רץ למבקר המדינה ולראש המועצה ולמי לא, עוד לפני שדיבר איתנו, אנו לא נשתוק על זה ונוציא לאור את כל ההתנכלויות שאנו עוברים".

הרב יוסי שווינגר: "אנו דורשים את פיטוריו של הרב הלפרין על רקע רדיפתו את מנהלי 'המרכז לפיתוח המקומות הקדושים' ועובדיו. לא יעלה על הדעת כשלא נכנענו לניסיונות סחיטה כספיים פי עשרת מונים ממה ששילמנו עד הלום, אנו נקבל איומים שנחוסל. האם זהו סגנון התנהגות של איש חב"ד? לא שמעתי על הרב הלפרין שמוחה על עשרות מבנים ודוכנים כולל המבנה שלו.

"הגשנו בקשה לאישור זמני למבנה, ומפני כמה וכמה סיבות עדיין לא קיבלנו אישור רשמי בכתב, והא גופא ראיה שהמועצה לא הוציאה שום צו פינוי מה שמלמד על אי התנגדות מצד המועצה האזורית. על כל פנים ,המבנה הוא ללא שום חיבורים מלכתחילה, חוץ מחשמל שהמבנה היה מחובר אליו וכבר נותק, כך שאין כלום בטענת השפכים, חוץ מהתנכלות נוספת בשרשרת ההתנכלויות הבלתי פוסקת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד