ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מאש כוחותינו: 4 הרוגים

תקרית מזעזעת: ירי של כוחות צה"ל גרם להריגת 3 חיילים מגולני. ההרוג הרביעי מאירוע בצפון הרצועה, נהרג אף הוא, ככל הנראה, מאש צה"ל. הותרו לפרסום שמות החיילים, ופורסמו מועדי ההלוויות

החיילים נכנסים לשטח. צילום: דו"צ
החיילים נכנסים לשטח. צילום: דו"צ

שלושה חיילים נהרגו אמש (ב') ועוד 24 נפצעו בפאתי מחנה הפליטים ג'בליה ברצועת עזה, לאחר שטנק ירה פגז ופגע במבנה בו שהו עשרות לוחמים, ובהם מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה אבי פלד, שנפצע קל ומפקד גדוד 13 בחטיבה, סא"ל אורן כהן, שנפצע קשה בתקרית.

בשעות הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של החיילים שנהרגו: רב"ט יוסף מועדי בן 19 מחיפה. הוא יובא למנוחות ב-15:00 בית העלמין בירכא. רס"ן דגן ורטמן - תושב מעלה מכמש, בן 32. סמ"ר ניתאי שטרן, תושב ירושלים, בן 21 . ורטמן, רופא במקצועו, יובא ב-15:30 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, ושטרן בשעה 13:30 אף הוא בהר הרצל.

אחד החיילים מהכוח נפצע אנושות ושלושה חיילים נפצעו קשה. היתר נפצעו קל-בינוני. הודעה נמסרה למשפחות. הפצועים פונו לבתי החולים סורוקה, שיבא, הדסה עין כרם ובילינסון.

האירוע הקשה התרחש בשעה שכוח שמנה כמה עשרות חיילים נכנס לבית נטוש בפאתי מחנה הפליטים ג'בליה, כדי לתפוס מחסה מירי מאסיבי של פצצות מרגמה.

בין החיילים היו אנשי החפ"ק של אל"מ פלד - צוות לוחמי פלוגת הקשר יחד עם קצין הקשר החטיבתי, המסייעת למח"ט, לנהל את הקרב של החטיבה. עוד בכוח היה מג"ד בגולני, סא"ל כהן.

מעט לאחר השעה 18:00, בשעה שלוחמי גולני ניהלו קרבות עזים בשטח, אירע פיצוץ עז והמבנה שבו שהו הלוחמים החל לקרוס חלקית. אמש עוד נבדקו אפשרויות נוספות לפיהן המבנה מולכד על-ידי חמאס, או נפגע מירי טיל נגד טנקים - אך אפשרויות אלו נשללו ככל שהתבררו הפרטים. מתחקיר האירוע עלה שפגז שנורה מטנק בטעות, הוא שגרם לאירוע הקשה.

חילוץ הפצועים התבצע בחסות ירי ארטילרי כבד, על מנת להרחיק מהמקום את מחבלי החמאס ולאפשר את פינוי הנפגעים. מסוקי קרב הטילו נורים על מנת להאיר את האזור ולסיים את הפינוי מוקדם ככל האפשר. הפלסטינים שיגרו כל העת רקטות ופצצות מרגמה. שניים נפצעו בינוני מירי פצמ"ר בשער הנגב בשעת הפינוי.

מח"ט גולני, אל"מ פלד, נפצע באורח קל, אך סירב להתפנות והחל לפקד על פעולות החילוץ והטיפול בנפגעים, תוך שהוא מפעיל ארטילריה לחיפוי ומטוסי קרב לסיוע. רק לאחר פינוי כל הפצועים, התפנה המח"ט לבית החולים באופן עצמאי. גורם צבאי ציין כי המח"ט נהג באומץ לב, תוך סיכון חיים, ויצא רק כשהושלם הפינוי: "הוא ניהל את מבצע החילוץ, הפגין את ערך הרעות ותפקד באופן שמצפים ממפקד להתנהג במקרה כזה".

באירוע נוסף אמש, בצפון הרצועה, נהרג קצין צה"ל. ייתכן כי גם באירוע זה מדובר בירי בשוגג של פגז טנק. האירוע התרחש באזור שבו פועלת חטיבת הצנחנים. בצה"ל בודקים את נסיבות המקרה. הודעה נמסרה למשפחתו של הקצין, אך שמו טרם הותר לפרסום. בכך עלה לחמישה מספר החיילים שנהרגו מאז החל צה"ל במבצע הקרקעי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד