ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תופעה בגבעות מול עזה: חרדים מתצפתים

חמושים במשקפות ומצלמות מתייצבים חרדים סקרנים ובחורי ישיבות על גבעות לאורך הגבול, צופים בפיצוצים מעזה וחלקם אף מצלם את הקרבות. ויש גם מאוכזבים: "יש רק קצת פטריות ועשן, לא יותר מזה"

צופים על הקרבות. צילום: פעטער_סעם
צופים על הקרבות. צילום: פעטער_סעם


תופעה חדשה: קהל צופים המורכב, בין היתר, מחרדים ובחורי ישיבות, מתייצב על גבעות לאורך הגבול עם רצועת עזה, וצופה בפיצוצים מהרצועה.

"אתה רואה את זה כמו בתמונה‭,"‬ אומר אלי גבאי, צופה נלהב ל'מעריב'. "שתי יציאות, כנראה מאזור ג'בליה. ראינו את השובל הלבן ואת הטילים עפים לכיוון שדרות. מיד אחרי היציאות ראינו את מטוסי חיל האוויר צוללים ויורים לעבר המקום שממנו יצאו שני הטילים‭."‬

גבאי, תושב רעננה, עמד אתמול על גבעה הסמוכה לקיבוץ נחל־עוז שעל גבול רצועת עזה. הוא הגיע לשם כדי לצפות מקרוב במלחמה. בשעה שרוב הציבור בישראל רואה את המלחמה על מסך הטלוויזיה, גבאי וסקרנים נוספים, ביניהם לא מעט בחורי ישיבות וחרדים מבוגרים יותר, הגיעו מצוידים במשקפות, במצלמות בעלות עדשות ארוכות טווח ובמפות, כדי לחזות בקרבות הכי קרוב שאפשר. "עצוב שיש מלחמות‭,"‬ מסביר גבאי. "אבל זה מאוד מרתק לראות את המראות‭."‬ צופה אחר, שמעון רוזנברג, מספר שעבר באזור במסגרת עבודתו ועצר לראות את המלחמה. "ראינו שיש פה תצפית טובה, אז באנו להסתכל‭,"‬ הוא אומר.

תלמידי ישיבה מבני-ברק, שבאו לצפות בביצועי חיל האוויר, מביטים באכזבה מהגבעה. "מזג האוויר השתנה. יש ערפלים וכבר לא רואים טוב את הירי של המטוסים. יש רק קצת פטריות ועשן, לא יותר מזה‭,"‬ אמר אחד מהם באכזבה.

באו לתצפת. צילום של איי. אף. פי. בצילום: באו לתצפת. צילום של איי. אף. פי. ב
באו לתצפת. צילום של איי. אף. פי. ב'מעריב'

אלי גבאי מרעננה ממהר בינתיים לחזור לעבודתו במרכז. "חבל שהגענו למצב הזה‭,"‬ הוא מסכם, "הרי מדובר באזור מדהים, עם ים, שטחים חקלאיים ונוף עוצר נשימה, שהתקלקל בגלל הלחימה. אילו הפלסטינים היו מנצלים את מה שיש להם, הם היו יכולים לחיות בשקט, לפתח את התיירות יחד איתנו, ולא לעשות מלחמה במקום הזה‭."

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד