כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אחים בצרה

אלפי תושבים מאיזור העימות בדרום שהגיעו לשבות בעיר בני ברק, בכדי להינפש מאימת הטילים זכו בקבלת פנים מיוחדת של 'בית התבשיל בני ברק', וקיבלו את כל סעודות השבת לבתים

אחים בצרה


סימן ההיכרות של בני ישראל הוא מידת החסד. את היקף החסד שיש בעם ישראל קל לראות יותר בזמני לחימה. עם ישראל כולו מתנדב, וארגונים עצמאיים קמים כפטריות לאחר הגשם על מנת לעזור לתושבי אזור העימות בדרום. אחד המוסדות המיוחדים, שמתרחק בימים כתיקונם מאור הזרקורים הוא 'בית התבשיל' בעיר בני ברק.

בשבת האחרונה הגיעו אלפים מערי הדרום להתארח באיזור המרכז ולהינפש מאימת הקאסמים והגראדים. האורחים הרבים שהתאכסנו בכל מקום אפשרי, נתקלו במצוקה קשה של מזון לשבת.

המארחים המסורים התקשו להיערך לאורחים שחלקם היו בלתי צפויים. אנשי 'בית התבשיל' שראו את המצוקה עבדו בימים רביעי , חמישי ושישי סביב השעון כדי להספיק לבשל את אלפי המנות שלא יישאר אף יהודי רעב ובוודאי שלא יחסר המזג ממשפחות היהודים מהדרום, שנאלצו להצפין מאימת הטילים. ואכן, כ3000 סעודות שבת סופקו לאורחים שבאו אל העיר. זאת כמובן מלבד המנות המוכנות והמשוגרות לסועדים הקבועים על שולחן בית התבשיל והמקבלים את המנות לשבת ולחול.

סיפור אחד מני רבים סיפר אחד המתנדבים: " ביום שישי לאחר חלוקת המנות הגיעה פניה של משפחה אשדודית שקיבלה פיק ברכיים בשעה 14:30 בצהרים של יום שישי , יהודים יקרים שהכנסת אורחים בוערת בליבם דאגו להם לדירה לשבת במעונה של משפחה שנסעה מהעיר לרגל שמחה משפחתית. במקביל פנו אל בית התבשיל בבקשה לספק סעודות לשבת, אם הדבר ניתן , הצוות התארגן במהירות וכאשר המשפחה האשדודית הגיעה לבני ברק בשעה רבע לארבע היו הסעודות מוכנות עבור תשע הנפשות".

מתנדב נוסף סיפר ל'בחדרי חרדים': " קרוב לשבת התקבלה בבית התבשיל קריאה טלפונית, בטלפון נשמע קול בהול שסיפר על חיילים דתיים, שבאו לשבות את השבת בבית החולים שיבא בתל השומר עם פצועים מהיחידה כדי לחזק את רוחם ולעודדם, ומבקשים את סעודות השבת.

בית התבשיל הכין במהירות את סעודות השבת. בערכות מיוחדות נארזו 35 מנות של כל מטעמי השבת, החל מדגים ובשר וכלה בכל התוספת המקובלות. כדי לאפשר לחמם את המזון, שיגרו להם גם פלטות שבת ואת כל הציוד".

"במוצאי שבת", מספר המתנדב "התקבל אצל ראשי בית התבשיל טלפון מרב היחידה, שהביע בהתרגשות את תודתו ותודת החיילים. הוא אמר כי השבת עם כל מטעמיה, היתה קידוש שם שמים. האוכל היה טעים וטרי להפליא, והוא ליווה את האווירה של שבת קודש ושל אמונה והתחזקות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד