י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שניים זה תמיד ביחד

ב'יהדות התורה' הפנימו כי מועד הבחירות הולך וקרב - ופאזל המינויים הולך ונשלם: 'מטה הסברה' ו'מטה מגזרים' יאויישו מחר בישיבת המטה הראשונה. משרד פרסום יבחר בימים הקרובים

נציג 'דגל התורה'  במטה ההסברה. אריה זיסמן
נציג 'דגל התורה' במטה ההסברה. אריה זיסמן



בסיעת 'יהדות התורה' פתחו בסוף השבוע את לוח השנה, ולהפתעתם גילו שהבחירות לכנסת יתקיימו בעוד שלושה שבועות. הנתון המפתיע הזה טלטל את המערכת, והביא את הגורמים הרלוונטיים לפעול במהירות שיא, על מנת להיערך לקראת הבחירות.

אין ספק, לבחירות הנוכחיות היתה צריכה מפלגת 'יהדות התורה' להיערך הרבה לפני כל המפלגות האחרות. אך המשבר שבעטיו נדרשת עבודה רבה כל-כך, עיכב גם את הקמת המטות. כיוון שכך, רק בימים האחרונים נכנסו הקודקודים לפעילות מלאה.

כפי שנחשף באתר 'בחדרי חרדים', לראשונה הוקם ביהדות התורה 'מטה מגזרים'. אולם, מי שחושב שמדובר במטה שיפעל בקרב יהדות רוסיה, גרוזיה או קווקז - טועה טעות מרה. בבחירות אלה יעמול מטה המגזרים על עבודה פנים-חרדית. החלקים הממורמרים בציבור החרדי - הן בציבור הליטאי והן בציבור החסידי - זוכים למטה מיוחד שיתמקד אך ורק בהם. בראש מטה זה יעמדו אליעזר מוזס (מטעם 'אגודת ישראל') ואברהם רובינשטיין (מטעם 'דגל התורה').

מי שיעמדו בראש מטה ההסברה, ככך הנראה, הם חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, שינהלו הפעם יחד גם את מטה הארגון. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בבחירות הקרובות יתמקדו מירב המאמצים בניהול מטה הארגון, וזאת במטרה להביא את המצביעים הבטוחים אל הקלפי. הפעם, כך נראה, יתרכזו קצת פחות בלגייס קהלים חדשים.

מי שילווה את מטה ההסברה ואת האסטרטגיה הוא ישראל אייכלר. כזכור, לפני שתי מערכות בחירות, ניהל אייכלר את קמפיין המפלגה ברדיו - ועשה זאת בהצלחה רבה.

במקביל כבר החליטו ב'דגל התורה' על נציגיהם במטה, כאשר ח"כ משה גפני מינה ביום שישי את נציגו למטה ההסברה - העיתונאי אריה זיסמן מ'יתד נאמן', כשלצידו יפעל שלמה הומינר, חבר מועצת רכסים. אגו"י תמנה מחר את נציגיה. משרד פרסום יבחר בימים הקרובים.

כזכור, בבחירות האחרונות ניהלו את מטה ההסברה אריה זיסמן מ'יתד נאמן' ומנחם גשייד מ'המודיע'. המשרד שניהל את הקמפיין, תחת הסיסמא 'משפחה יהודית גדולה', היה 'בולטון פוטנציאל'. הקמפיין זכה להצלחה, והוביל את המפלגה מחמישה מנדטים לשישה.

אך אין ראי הבחירות דאז לבחירות דהיום. ההסברה דאז טיפלה בעיקר בחסידות בעלזא, ובשיירי המשבר מתוכנית הגירוש מגוש קטיף. השברים שמטה 'יהדות התורה' צריך לאחות בבחירות הנוכחיות גדולים בהרבה. ספק גדול אם בשלושה שבועות יצליחו הפצעים להגליד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד