י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איך הגיע דודי שקד מחברת החשמל לש"ס

הבחירות, שיתנהלו על רקע הלחימה ברצועת עזה, הובילו את ש"ס לפנות לקהלים חדשים. כך קם מטה חילוני, בו מרוכזים משאבים רבים. והפעילים? תפלאו - כולם מתנדבים

המטה החילוני של ש''ס. כן. אנחנו יכולים
המטה החילוני של ש''ס. כן. אנחנו יכולים

לעוברים והשבים בחדרה, המציצים אל תוך מטה ש"ס בעיר - נכונה הפתעה: במקום בחורי ישיבות, עם כיפות שחורות וחולצות לבנות, הם מגלים בפנים פעילים חילוניים, לפחות על פי לבושם. בירור קצר מגלה, כי לא מדובר בפעילים בשכר, אלא פעילים העובדים במקום בהתנדבות מלאה. אנשים שבחרו להקדיש מזמנם עבור המפלגה אותה הם מצאו כ"בית חם", כדבריהם.

טלפונים נמרצים לוועדי עובדים, שלטי חוצות, באנרים באינטרנט, חוגי בית – הכול לפי המסרים הממוקדים של המטה החילוני. מעניין לגלות שכאן לא תראו את התעמולה המוכרת על "החזרת עטרה ליושנה" ובניית מקוואות וקצבאות ילדים.

החילונים העובדים כאן בנמרצות עושים זאת בשל הסיוע הרב שהם מקבלים מתנועת ש"ס בכל הקשור לתחום זכויות העובדים בישראל ושיפור מעמד הביניים.

איך הכול התחיל? מסתבר שבלהט הבחירות המוניציפאליות, לא רבים שמו לב שבחדרה הכפילה ש"ס את כוחה, פי 2 וחצי. משני מנדטים לחמישה.

בש"ס הארצית תמהו: כיצד קרה הנס? הלא האוכלוסייה החרדית בעיר לא הכפילה את עצמה. יו"ר התנועה, השר אלי ישי, החליט לבדוק את הדבר מקרוב. הוא כינס ישיבה עם יו"ר ש"ס בעיר, הרב סמי לוי, המשמש כסגן ראש העיר, וממנו למד על הצלחתו המיוחדת לחבר לתנועה ציבור חילוני גדול, שלא היה מוכר עד כה כתומך פוטנציאלי של ש"ס.

הקשר של סמי לוי עם הציבור החילוני החל עוד בקדנציה קודמת. "הוא הראה לכולם שטובת כלל תושבי העיר לנגד עיניו ולא רק סקטור מסוים", אומרים תושבים בחדרה. לאור פעילותו הברוכה והזינוק המטאורי בבחירות, עלה הרעיון לשכפל את הצלחת ש"ס במגזר החילוני בכל הארץ, כאשר חדרה תשמש כמודל לפעולה. "אם ש"ס טובה לחילונים בחדרה היא תהיה טובה לחילונים בכל הארץ", אמר השר ישי.

כך הוקם המטה החילוני.

דודי שקד, מעובדי חברת חשמל, הוא פעיל נמרץ במטה. הוא עושה זאת בהתנדבות מלאה ומרגיש כי הגיע למקום הנכון, שבו הוא יראה תוצאות גם ביום שאחרי הבחירות. "החיבור שלנו לש"ס הוא לאו דווקא מהדגל הדתי או העדתי האופייני לש"ס, ואפילו לא מדגל הקצבאות והרווחה", הוא מסביר. "אנחנו גילינו שאוזני ש"ס כרויות גם לאנשים כמונו המכונים 'מעמד הביניים'. מסתבר שבש"ס מבינים שכדי לא לגרום לאנשים להידרדר למעגל העוני צריכים לעזור להם כשהם נמצאים בשכבה של הביניים".

לדבריו, שר התמ"ת אלי ישי ושאר חברי התנועה רואים עין בעין את הטיפול בנושאי שוק העבודה, כמו יחסי עובד מעביד, חברות קבלן, עובדי כוח אדם וכו'. "קח למשל את נושא 'פנסיה לכל עובד' שהנהיג אלי ישי. זה דבר שגם שכבות המצוקה וגם שכבות הביניים נמצאים בה, וזה יכול לדחוף את אנשי האמצע למעלה ולא למטה", אומר דוד שקד. "בנוסף, כל מה שנוגע לתמיכה בחינוך, סובסידיה בנושא העשרה, טיפולי שיניים לילדים עוזר מאוד לציבור שלנו לא להגיע לעוני. לכן, עם כל הביקורת שיש על ש"ס במאבקה למען קצבאות הילדים, כאילו זה מנציח את העוני, אנחנו רואים כאן שינוי בתפיסה, לעזור לאוכלוסיות רבות שלא יגיעו לעוני", הוא אומר.

שקד הגיע לש"ס דרך ועד העובדים של חברת החשמל בה הוא עובד, שהפך עם השנים למושא לגנאי וחטף לא מעט חיצים מורעלים. דווקא בש"ס הוא מצא אוזן קשבת לעבודה המאורגנת. "בש"ס גילו אמפטיה לאג'נדה האומרת שלא צריך להפריט כל דבר, בוודאי נוכח המשבר הכלכלי העולמי שהראה, שדווקא העבודה המאורגנת היא החוסן של המשק, אנשי הביניים שמרוויחים יותר מ-4,000 שקל בחודש הם מניעים את גלגלי העבודה ומאוד חשוב לשמור עליהם ולתת להם כמה שיותר עובדים נוספים. היום רואים שכל מה שביבי דגל בו, להפריט את הכול ולתת לכוחות השוק לעשות את שלהם לא צלח. בש"ס אנחנו מוצאים בית חם, כי הם מייצגים את ה'עמך' ולא מגיעים ממגדל השן או ממגדלי אקירוב".

המטה החילוני פועל בכמה מישורים. במישור של ועדי עובדים – בימים הקרובים אמור להיערך בחיפה כנס גדול של ועדי עובדים באזור הצפון, שיכלול עובדים מבזק, בתי הזיקוק, רכבת ישראל ועוד בהשתפות יו"ר התנועה. בנוסף, הם פועלים בהסברה ממוקדת בכל האמצעים הקיימים. "התגובות שאנחנו מקבלים הם מצוינות. בציבור יש אכזבות מהמפלגות הגדולות שהבטיחו ולא קיימו. בש"ס ראינו שהם עמדו בהבטחות שלהם, לא רק בבחירות אלא לאורך כל הקדנציה", אומרים במטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד