ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

זהירות, חמאת בוטנים

בהלה בארצות הברית: התפרצות קטלנית של חיידק הסלמונלה ב-43 מדינות גרמה לכ-450 בני אדם לחלות, ולפחות לשישה מקרים של מוות. הגורם להתפרצות: מוצרים של תאגיד הבוטנים האמריקני (PCA)

זהירות, חמאת בוטנים
ויקיפדיה

הפרשה החלה כשהרשויות בארה"ב חקרו ומצאו כי כמות מסחרית של חמאת בוטנים, שסופקה על-ידי תאגיד הבוטנים האמריקני לחברות, חנויות, וקפיטריות בארה"ב, נגועה בסלמונלה. ככל הנראה הגיע החיידק ממפעל לעיבוד בוטנים של התאגיד בג'ורג'יה. הבעיה היא, שהמפעל אינו משווק את מוצריו ישירות, אלא מספק אותם ל-85 חברות מזון גדולות בארצות הברית, המשתמשות בהן בתהליך הייצור שלהן, כך שכל מוצרי חמאת הבוטנים הם כרגע בחזקת חשודים.

מנהלת המזון והתרופות (FDA) פנתה בבקשה לכל החברות שמוצריהן עשויים להכיל חמאת בוטנים, להודיע על כך לצרכנים, כדי שידעו להימנע מאכילתם. ענקית המזון קלוגס, מיהרה לציית, ובצעד וולנטרי הורידה מן המדפים לא פחות מששה עשר ממוצריה השונים המכילים בוטנים.
גם רשויות הבריאות יצאו בקריאה לאזרחים, להיזהר ככל האפשר מאכילת מוצרים המכילים חמאת בוטנים עד לסיום החקירה וברור המצב.

התפרצות זו של סלמונלה היא ההתפרצות השניה בארה"ב בשנים האחרונות, ובשל הנסיון שנצבר מהפעם הקודמת, ידוע כי החיידק שורד גם בתנאים קשים, ואפילו חום גובה של הרתחה לא תמיד הורג את אותו, ולכן גם מוצרים אפויים, כמו עוגיות עלולים להיות נגועים, ויש להזהר מאכילתם.

גם בישראל השימוש בחמאת בוטנים הוא רב. לדוגמא מוצרי הבמבה עשויים מחמאת בוטנים, ממרחי חמאת בוטנים מרוחים על לחמיהם של הרבה ילדים, ועוגיות חמאת בוטנים מעטרות את מדפי החנויות. נכון לעכשיו, משרד הבריאות בארץ לא הודיע על צורך להזהר, ולא נמצאו בארץ ממצאים מחשידים.

למרות שהסלמונלה יכול לגרום אף למוות, דווח כי רוב המקרים הקשים היו דווקא אצל אנשים שהמערכת החיסונית שלהם היתה פגועה. בדרך כלל החיידק אינו מסוכן והוא תוקף בצורה קלה יותר. התופעות השכיחות אצל הנדבקים הם: חום, שלשולים, כאבי בטן, חולשה וכאבי שרירים. אם יש לכם את אלו – רוצו לרופא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד