י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בקרוב: גם הכניסה לנחל בוקק תהיה בתשלום

רשות הטבע והגנים החליטה להפוך גם את נחל בוקק - הנחל הזורם האחרון במדבר יהודה שפתוח למטיילים - לשמורת טבע בתשלום. בחברה להגנת הטבע כועסים: האם טיול בחיק הטבע הופך לבילוי לעשירים בלבד?

נחל בוקק. צילום: ויקפדיה
נחל בוקק. צילום: ויקפדיה


האם טיול בחיק הטבע הופך לבילוי לעשירים בלבד? זה החשש שמעלים בחברה להגנת הטבע, בעקבות ההחלטה להפוך גם את נחל בוקק - הנחל הזורם האחרון במדבר יהודה שעד עתה היה פתוח למטיילים - לשמורת טבע בתשלום.

ההחלטה התקבלה לאחרונה על-ידי רשות הטבע והגנים, שאנשיה טוענים כי זו הדרך היחידה לשקם את הנחל הסובל מהזנחה. המחלוקת על עתידו של נחל בוקק מהווה המשך למחלוקת דומה בין שני הארגונים, שאף גלשה לאחרונה להאשמות הדדיות ולטונים צורמים באשר לעתידו של חוף הבונים.

אורכו של נחל בוקק כ-15 קילומטר והוא נשפך לים המלח באזור המלונות ומרחצאות עין בוקק. שני שכניו המפורסמים - נחל דוד ונחל ערוגות - הפכו מזמן לשמורות טבע שהכניסה אליהן בתשלום, ובחברה להגנת הטבע סבורים שאסור לסגור גם את הנחל הזורם האחרון באזור. ראש אגף שמירת הטבע בחברה: "אי אפשר שכל דבר יהיה בתשלום. חייבים להשאיר לציבור קצת טבע זורם בחינם‭."‬

ברשות הטבע והגנים מסבירים שהמהלך נועד להציל את הנחל: "הנחל יושב בחצר האחורית של ‭7,000‬ חדרי מלון. מבקרים מגיעים אליו גם בלילות, מה שפוגע מאוד בבתי הגידול של בעלי החיים. צפיפות המבקרים בו עומדת על כ-150 אלף בשנה, חלקם פולשים ומקימים אוהלים, אחרים מדליקים אש במקומות רגישים ובשנים האחרונות היו במקום שרפות רבות. יש גם בעיה קשה של חנייה, והמטיילים מעמידים את המכוניות על כביש 90 ומסכנים את התנועה. הכוונה היא לשקם את הנחל ולהסדיר מבואה וחניה לנוחות המטיילים‭."‬

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד