י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משלחת לטובת עצורי יפן • חשיפה

משפטם של בחורי הישיבות הכלואים בכלא היפני יתחיל בעוד כשבועיים. משלחת מיוחדת תצא מהארץ לשלב העדויות במשפט. בין היוצאים: הדיין הגר"מ שפרן, וראש עיריית בני-ברק, יעקב אשר

ראש העיר, יעקב אשר. ימסור  עדות
ראש העיר, יעקב אשר. ימסור עדות

התפתחות דרמטית במשפט הבחורים ביפן, הנמקים בכלא מזה מספר חודשים בחשד כי הבריחו סמים: בעוד כשבועיים יעבור המשפט לשלב העדויות, ולצורך כך תצא משלחת מיוחדת מישראל, כדי להעיד לטובת הבחורים.

הבחור הצעיר ביותר מבין שלושת העצורים הוא יוסף בנדא. מחמת גילו, הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר לצאת בעונש קל, אם בכלל.

בין חברי המשלחת הנוסעת ליפן יהיו הדיין הגר"מ שפרן, הגר בשכנות עם משפחת באנדא, וראש עיריית בני ברק יעקב אשר.

הגר"מ שפרן ימסור עדות אופי על הבחור וגם יחזק את המשפחה בעצם הופעתו שם. ראש העיר, יעקב אשר, ייתן עדות אופי על סגנון העיר ועל הסיכוי הקלוש שייצא ממנה בחור המתעסק בסמים.

יעקב אשר אישר כי הוא עומד לצאת ליפן ואומר לאתר 'בחדרי חרדים':

"קיבלתי מכתב מהגר"מ שפרן על חשיבות הנסיעה, ומעלת גודל פדיון שבויים, ואם הגר"מ שפרן מטריח את עצמו, ודאי שאני אעשה את זה. עיתוי הנסיעה לא נח לי כל-כך, אנחנו נמצאים בעיצומה של מערכת בחירות, אבל במצבים כאלה לא חושבים פעמיים".

• מתי הנסיעה?

"אנחנו נצא במוצאי שבת הבאה. נשהה ביפן יומיים נטו, זהו זמן הדיונים. לאחר מכן נחזור לארץ".

• על מה אתה הולך להעיד?

"אני לא מכיר היטב את המשפחה ואת הבחור, אני הולך להעיד בתור ראש עיריית בני-ברק, על האופי והמרקם של העיר. מסתבר שביפן יש נותנים כבוד לראש עיר, להבדיל מהארץ... אני אסביר להם שמהעיר בני ברק לא יכול לצאת כזה בחור, ואם נמצאו חומרים כאלו ואחרים בכליו הרי שזה וודאי מחוסר ידיעה. הבחורים מבני ברק לא נחשפים לכאלו דברים ולכן מאוד קל לעבוד עליהם. בעבר שלחתי מכתב לשלטונות על פי בקשת עורכי הדין, ואני מקווה שכל העדויות ביחד יעזרו להוציא את הבחורים המסכנים מבית השבי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד