י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"אשכנזים יצביעו ש"ס, אנחנו לא מעודדים"

אריאל דרעי המופקד מטעם ש"ס על ההסברה בציבור החרדי, בראיון ראשון: "ש"ס היא היחידה שהצילה את עולם התורה" • "שרי ש"ס נמצאים בקשר רציף עם גדולי תורה אשכנזים" • ראיון מיוחד

הכרות מעמיקה עם הצרכים.  אריאל דרעי. צילום: פיני רוזן
הכרות מעמיקה עם הצרכים. אריאל דרעי. צילום: פיני רוזן

הבוקר (ג) התקיימה מסיבת עיתונאים של תנועת ש"ס בשכונת הר נוף בירושלים. ההזמנות המתוקתקות, הסדר המופתי בו אורגנה מסיבת עיתונאים - ראויים למחמאות. מעולם לא עשו במגזר החרדי מסיבות עיתונאים, אבל בש"ס החליטו ללכת הפעם על קמפיין מושקע. את התוצאות ראו הבוקר העיתונאים החרדים שהגיעו אל אולם השמחות בבית הכנסת 'יחווה דעת'.

מי שעומד מאחורי הקמפיין המושקע הוא צוות אסטרטגי היושב עם שרי ש"ס, יחד עם משרד הפרסום 'אפיקים', המנהל את קמפיין הבחירות של סיעת ש"ס. מי שאחראי על הקמפיין במגזר החרדי, הוא עוזרו של השר משולם נהרי, המקורב גם לשר אלי ישי - אריאל דרעי. דרעי, מטאור עולה בסיעת ש"ס, הינו עורך-דין בהכשרתו. בראיון ראשון לאתר 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "באתי לנהל את הקמפיין במגזר החרדי, מתוך הכרות מעמיקה עם הצרכים של הציבור ומתוך הבנה שלש"ס יש מה למכור לציבור הזה. בשנים האחרונות הייתה ש"ס היחידה שסיפקה את הסחורה, ואת זה באתי להראות".

• למי אתם פונים במגזר החרדי, גם לאשכנזים?

"אנחנו פונים לכל המגזר. כולל כולם! ש"ס בשנים האחרונות נתנה מענה לצרכים של הציבור גם בתקציבים לישיבות, גם בחוק הישיבות קטנות, המילגה של האברכים נשארה קבועה רק בזכות מאמציה של ש"ס. גם בפן האישי, השרים וחברי הכנסת של ש"ס, קיבלו אלפי פניות מכל המגזרים בציבור החרדי, ועזרו לכולם באופן שוויוני. אני מאמין שהציבור יודע להעריך את העבודה שעושים בשבילו".

• אתם פונים במכוון לבוחרים אשכנזים על מנת לנגוס בבוחרי 'יהדות התורה'?

"אין לש"ס שום מטרה להתערב ולקחת בוחרים ממפלגת 'יהדות התורה'. יתירה מכך, ש"ס לא תגיב לנסיונות להיגרר להשמצות פוליטיות. מה שאנחנו נגיד לציבור בצורה הברורה ביותר: סיעת ש"ס היא היחידה שהצילה את עולם התורה. שר האוצר אמר השבוע לאלי ישי, שעלות המלחמה והמשבר הכלכלי לא יותירו ברירה אלא לקצץ 20 מליארד שקלים מתקציב המדינה. ברור לכולם, שחלק ניכר מהתקציב יילקח מהישיבות. ש"ס היא היחידה שיכולה לעצור את זה".

• לראשונה אתם עוסקים בנושא עולם התורה, ש"שייך" באופן מסורתי ל'יהדות התורה'. אתם מצפים לבוחרים אשכנזיים?

"לא ירינו חיצים ואז הצבנו את המטרה. סיעת ש"ס עסקה בקדנציה האחרונה בהצלת עולם התורה וזה מה שאנחנו מציגים לבוחרים. הקמפיין מנוהל על בסיס הפעילות של ש"ס בקדנציה האחרונה. אנחנו לא עוסקים בכמה אשכנזים יצביעו לנו. אנחנו שומעים על מספר קבוצות של אשכנזים שרוצים להצביע ש"ס, אבל זה לא היה בעידודנו. אני מקווה ש'יהדות התורה' תלמד מסיעת ש"ס, מהי אחדות. למרות שבתחילת הקדנציה היו שדיברו על מתחים פנימיים בתוך סיעת ש"ס, ואחרי קדנציה שלימה אנחנו יכולים לראות אחדות מלאה בתוך המפלגה. אני מקווה שב'יהדות התורה' ילמדו מאיתנו".

• שרי ש"ס ייפגשו בשבועות הקרובים עם רבנים ואדמו"רים אשכנזים?

"שרי ש"ס נפגשים באופן שוטף עם רבנים אשכנזיים. בשבועות האחרונים נפגש השר אלי ישי עם הגראי"ל שטיינמן ועם האדמו"ר מבעלזא. כל שרי ש"ס נמצאים בקשר רציף עם כל גדולי הדור, שמבקשים מהם לעזור בנושאים מסוימים. ואני מאמין שזה יימשך גם בשבועות הקרובים".

• תכוונו קמפיין גם לחסידות חב"ד ולציבור הדתי-לאומי? איך תסבירו את הישיבה בממשלת אולמרט, למרות המשא ומתן על ירושלים?

"המציאות הוכיחה שש"ס לא נכנסה לממשלת לבני אך ורק בגלל שלא הייתה התחייבות שלא לנהל משא ומתן על ירושלים. ש"ס היחידה שהצביעה נגד שחרור אסירים פלשתינים, בלי לקבל תמורה ממשית. וש"ס ידועה כמי שהתנגדה להתנתקות. כל הישיבה בממשלת אולמרט בזמן משא ומתן על ירושלים, זה היה כשמדובר בספקולציות ובדיבורים. ברגע שחס ושלום יהיה משא ומתן על ירושלים, ש"ס לא תהיה בממשלה. גם בציבור הדתי-לאומי יש שבר גדול, ואין למי להצביע. ש"ס מספקת אלטרנטיבה ראויה למצביעים אלו, כשהם יודעים שש"ס תשמור על האינטרסים החשובים להם".

• איך מתמודדת סיעת ש"ס כסיעה חברתית, מהפיכת נושא הבחירות מחברתי לביטחוני?

"ראשית, לש"ס יש הרבה מה להגיד בנושא הביטחוני והמדיני. ואפשר היה לראות זאת בהתנהלות ש"ס במלחמה האחרונה. שנית, עם סיום הלחימה חוזרים לכותרות: העוני, המצוקה, הקצבאות וכל הנושאים שש"ס מטפלת בהם. אני בטוח שאנשים הנאנקים תחת המצב הכלכלי הקשה, ייזכרו במי שעוזר להם תמיד. הראיה הטובה ביותר לכך, היא שמירת כוחה של ש"ס בכל הסקרים. אם אנשים היו חושבים שאין לש"ס מה להציע בנושא הביטחוני היינו אמורים להתרסק בסקרים. זה לא קורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד