י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"הפעם המשחק היה כיפופי ידיים"

יום לאחר בחירת משרדי הפירסום לניהול הקמפיין של 'יהדות התורה', המשרדים המפסידים פותחים את הפה: "הבחירה נעשתה משיקולים פוליטיים". וב'דגל התורה' אומרים: "הראנו לגור מי השולט" • מיוחד

שעייה איצקוביץ, מנהל משרד הפירסום 'תוצאות אפקטיביות'
שעייה איצקוביץ, מנהל משרד הפירסום 'תוצאות אפקטיביות'

לאחר שנראה היה שקמפיין הבחירות של 'יהדות התורה' לא ייפתח בבחירות הנוכחיות, הגיעו הצדדים להסדר על משרד הפרסום שילווה את הקמפיין בבחירות. גם כאן, ממשיך המנהג של "שניים שניים באו". שכן, החשדנות המלווה את נציגי הציבור גרמה, לראשונה, לבחירת שני משרדים שילוו את הקמפיין. החלוקה היא החלוקה הקבועה: משרד אחד קיבלו אנשי 'בסיעה המרכזית' ואת משרד האחר אנשי 'דגל התורה'.

אך מי שחשב כי בכך תמה הסאגה המלווה את בחירת משרד הפירסום,הוא אינו אלא חסר הבנה מוחלטת בפוליטיקה ובפירסום גם יחד. בחירת משרדי 'טריו' ו'דמיון' פתחה תיבת פנדורה. שכן, המשרדים שלא זכו במכרז יוצאים למתקפה ממוקדת נגד 'יהדות התורה'.


'טריו' ו'דמיון' יובילו הקמפיין של ג'


שייע איצקוביץ', בעל משרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות', אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "אין זה סוד שמבחינה מקצועית אנחנו היינו המובילים, נקלענו לסאגה פוליטית רווית יצרים. אנחנו לא רצינו לקבל את הקמפיין הזה באמצעות קשרים, והצהרנו שיבדקו אותנו אך ורק מהפן המקצועי.

"אמרו לנו ב'יהדות התורה': הגורמים המקצועיים אומרים שאתם הכי טובים, אבל זה לא מסתדר מבחינה פוליטית. הציעו לנו מספר פעמים: מכיוון שכל המטות מחולקים לשניים, תתחלקו גם אתם עם 'טריו', תעבדו ביחד. סירבתי. אני לא מסוגל לעבוד כך בצורה מקצועית, שבועיים לפני בחירות. זה לא עובד כאלה דברים. אתמול, יום רביעי, שעה לפני שהחליטו סופית, התקשרו אלי שוב, אמרו לי קח את זה עם 'טריו'. אמרתי להם: אין על מה לדבר, אני לא יכול לעבוד ככה. וככה הקמפיין עבר למשרדים אחרים. והכל בגלל שיקולים פוליטיים ולא מקצועיים בעליל".

• איזה קמפיין הצעתם ל'יהדות התורה'?

"הרעיון שלנו היה: אל תהיה צודק תהיה חכם. הוי אומר; למרות המריבות הסכסוכים, הפלגנות. בסוף יש לנו בית אחד. גם אם אתה צודק, אתה לא שורף את הבית שלך. המקצוענים אמרו שזה המסר שאותו צריך להעביר היום לציבור. לצערי, לא לקחנו, אבל אני רוצה לאחל למשרדים הזוכים הרבה הצלחה ושיזכו לקדש שם שמיים".

במשרדים הזוכים לא ממהרים לדבר.

מוטי קוטיינר, המנהל את משרד 'טריו', אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "קיבלתי הוראה מ'יהדות התורה' לא לדבר. יש להם דוברות מסודרת, ניתן לפנות לשם. אני הצעתי אסטרטגיה גם לציבור החרדי וגם לחילוני, יש המון מה לעשות והזמן קצר מאוד, מקווה שיהיה הצלחה".

את תגובת משרד הפרסום 'דמיון' לא הצלחנו לקבל בשעת כתיבת הכתבה.

גורמים בכירים בענף הפירסום אומרים ל'בחדרי חרדים': "אין ספק שהבחירה נעשתה משיקולים פוליטיים בלבד. ליצמן לחץ שמשרד 'טריו', המנוהל על-ידי חסיד גור, ייקבל את הקמפיין והיו חייבים להתחשב בזה. ובאמת 'טריו' קיבל חלק מהקמפיין. גפני לחץ על 'דמיון' - וקיבל. המשרדים שנבחרו לא בהכרח הגישו את ההצעות הכי טובות, אבל הפעם המשחק היה כיפופי ידיים וזה מה שקרה".

גורם ב'דגל התורה' אומר ל'בחדרי חרדים': "הפעם גור אכלו אותה. הם רצו את 'טריו', וגפני הראה להם מי הבעל בית. נגמרו הימים שגור שלטו במפלגה, מספיק היה לראות איך הגרערס הסתובבו אתמול במטה בשביל להבין שהשליטה שלהם נגמרה. הם רצו את 'טריו', וקיבלו עשירית מתאוותם. בקיצור", הוא מסכם, "הפעם הליטאים שולטים במטה".

עוד בכיר בענף הפרסום אומר לנו: "הסיבה ש'תוצאות אפקטיביות' הפסידו, היא רק בגלל ההצלחה שלהם בבית שמש. הם עבדו שם לטובת אבוטבול והביאו תוצאות. ליצמן עמד על הראש שהם לא יקבלו את זה. הוא טען: מי שהלך נגדי, אני לא צריך לעזור לו. אם לא היה את סיפור בית שמש 'תוצאות' היו מקבלים את הקמפיין".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד