י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האדמו"ר מבטיח ישועות

בחסידות לעלוב מציינים 195 שנה לפטירת מייסד החסידות, רבי דוד מלעלוב זצ"ל, במסע לקברו ביום ההילולא. האדמו"ר יוצא לבפולין, בלווית 400 חסידים. במקום ייערך טיש, והאדמו"ר מבטיח ישועות לבאים

הציון של ר' דוד מלעלוב
הציון של ר' דוד מלעלוב

האדמו"ר מלעלוב ייצא ביום חמישי הקרוב, לעיירת לעלוב בפולין, שם טמון מייסד החסידות רבי דוד מלעלוב. שנפטר בז' שבט ה'תקע"ד.

רבי דוד היה תלמידם של רבי אלימלך מליז'נסק ושל החוזה מלובלין, וחברו הקרוב ומחותנו של "היהודי הקדוש" מפשיסחא רבי יעקב יצחק שנתקרב לחסידות על ידי רבי דוד.

רבי דוד היה מתבודד ומבלה הרבה בחיק הטבע בשדות ויערות, ונחשב לדמות מאוד עממית. וההדגשה בתורתו הייתה בריבוי 'אהבת ישראל', ונהג לקרב את המון העם, ואפילו את העבריינים שביניהם. אגדות וסיפורים רבים נקשרו בשמו בהקשר זה. לאחר נישואיו החזיק בבעלותו חנות קטנה, והיה מוכר בה רק לפי צורך פרנסתו באותו יום, מחשש שמא יקנו רק אצלו ויקפח בכך את פרנסתם של אחרים. כן נודע בחמלתו לבעלי חיים, ומסופר שבעת היריד היה הולך להשקות את הסוסים הצמאים שבעליהם היו עסוקים בשוק.

רבי דוד נודע כענוותן, והסתיר את למדנותו. אף על פי שרוב ימיו היה יושב ועוסק בתורה לא היה פוסק הלכות, ורק במקרים נדירים נחשפה גאונותו.



חסידי לעלוב מתפללים על הציוןצילום: חסידי לעלוב מתפללים על הציון
חסידי לעלוב מתפללים על הציון

מי שעומד מאחורי הנסיעה ההיסטורית הו רבה של מגדל העמק הגרי"ד גרוסמן, שמצא תורם לשם מימון הנסיעה. האדמו"ר מבטיח לכל המצטרפים למסע שיראו ישועות. ואכן, כ-400 איש נרשמו למסע המיוחד.

האדמו"ר עצמו ייצא ביום חמישי במטוס פרטי עם מספר מצומצם של מקורבים, וישהה בעיירה במהלך השבת. שאר החסידים יגיעו בטיסה במוצאי שבת, וישתתפו בטיש שייערך במקום. הטיש צפוי להיערך כ-5 שעות רצופות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד